Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.11.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Didaktika', 1.
  • Конспект 'Didaktika', 2.
  • Конспект 'Didaktika', 3.
  • Конспект 'Didaktika', 4.
  • Конспект 'Didaktika', 5.
  • Конспект 'Didaktika', 6.
Фрагмент работы

Lai sekmētu sabiedrības ilgtspējīgu attīstību, kas apmierina mūsdienu paaudzes vajadzības, neradot draudus nākamo paaudžu vajadzībām, izšķirošs faktors ir izglītība. Katram skolēnam jāiegūst tādas zināšanas, prasmes un vērtības, kas palīdz kļūt par aktīvu, demokrātisku un atbildīgu pilsoni un piedalīties lēmumu pieņemšanas procesos gan individuāli, gan sabiedrībā, sākot ar vietējo un beidzot ar globālo mērogu. Lai skolēns spētu sniegt savu ieguldījumu ilgtspējīgas attīstības sekmēšanā, visu mācību priekšmetu standartos ir iekļauti ilgtspējīgu attīstību sekmējoši jautājumi.
Vide.
Tehnoloģiju un zinātņu pamatu jomas mācību priekšmetos skolēni iegūst zināšanas par ilgtspējīgu attīstību: apkārtējās vides piesārņojuma veidiem un to novēršanas iespējām, izejvielu ieguvi un taupīgas izmantošanas nepieciešamību, nolietoto produktu savākšanu, pārstrādi un noglabāšanu. Skolēni mācās izprast un izvērtēt cilvēka saimnieciskās darbības ietekmi uz dabasvidi un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu.
Sociālo zinību jomas priekšmetos skolēni apgūst prasmes sadarboties un piedalīties lēmumu pieņemšanas procesos. Viņi apgūst kritiskās domāšanas prasmes, konfliktu risināšanas prasmes, prasmes aizstāvēt pilsoņu tiesības un apzināties dzīvesveida maiņas nepieciešamību, lai aizsargātu apkārtējo vidi, veidotos par videi draudzīgu patērētāju.
Mākslas un valodas jomu mācību priekšmetos skolēni mācās izprast un respektēt kultūru daudzveidību, reģionālo kultūrvēsturisko mantojumu. …

Коментарий автора
Atlants