Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.12.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Juris Neikens "Bāris"', 1.
  • Эссе 'Juris Neikens "Bāris"', 2.
Фрагмент работы

Ar kuru stāsta “Bāris ” tēlu autors pauž savus uzskatus audzināšanas jautājumā?
Acīm redzami, ka Mežsargs bija labais tēls šajā stāstā. Viņš bija krusttēvs Pēcītim un centās palīdzēt viņam un mātei ar saviem labajiem padomiem un darbiem.Diemžēl māte neizmantoja viņa palīdzību , lai gan visu vēl varēja labot. Pēc tam Mežsargs centās pārmācīt arī Kaķīti, kurš bija slikti izturējies pret Pēcīti, sakot,ka cilvēks no dzimšanas nav mežeonis, bet ar tādu mācību, kā Kaķītis bija izrīkojies, cilvēks kļūst kā mežonis-bailīgs un nebēdnieks.Ja Mežsargs būtu bijis tēva vietā, viss varētu beigties citādāk un daudz laimīgāk, taču dzīvē mēdz gadīties arī tā.
Atrodiet stāstā fragmentos teicienus, kuros saskatāt līdzību ar latviešu tautas sakāmvārdiem!
Jāradina savām kājām iet un savu nastu nest.- Nest savu krustu.
Tēva māja viņam ir, kas pietur un paceļ…- Tēva mājās garoza gardāka nekā svešās mājās cepetis
Pēteris nezināja, kurp griezties; viens prāts gan nesās uz mājas pusi, bet otrs baidījās ar varen lielu kaunu, ka nu ļaiudis par arestantu un cietumnieku saukšot. -Kas cita godu netaupa, pats savu nolaupa. (Manuprāt, Pēcīts bija mātes godu nozadzis).

Коментарий автора
Atlants