-
Ritma izjūtas sekmēšana 3-4 gadus veciem bērniem muzikālā rotaļnodarbībā pirmsskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | FIZISKĀS AKTIVITĀTES | 5 |
1.1. | Fizisko aktivitāšu nozīme pirmsskolā | 5 |
1.2. | Kustību rotaļa – svarīgākā kustību aktivitāte | 7 |
1.3. | Kustību mācīšanās metodes | 9 |
2. | 3-4 GADUS VECU BĒRNU FIZISKĀS ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS | 10 |
3. | INTEGRĒTAIS MĀCĪBU PROCESS | 13 |
3.1. | Integrētā jeb apvienotā mācība, tās būtība | 13 |
3.2. | Iztēles attīstība pirmsskolas vecumā, kā integrācijas priekšnosacījums | 14 |
3.3. | Matemātisko priekšstatu veidošana ar fizisko aktivitāšu palīdzību | 15 |
3.4. | Dabaszinību apguve ar fizisko aktivitāšu palīdzību | 17 |
3.5. | Valodas un runas pilnveidošana ar fizisko aktivitāšu palīdzību | 18 |
3.6. | Sociālo zinību apguve ar fizisko aktivitāšu palīdzību | 20 |
NOBEIGUMS | 22 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 25 |
Izvēloties kustību rotaļas un aktivitātes, aprobējot tās konkrētā vecumposmā, autors iepazinās ar K.Fopela piedāvātajām kustību rotaļām un atlasīja tās, kuras atbilst 3-4 gadus vecu bērnu spējām un prasmēm. Šīs rotaļas autors tulkoja no krievu valodas, tādējādi veidojās savs skatījums uz konkrēto rotaļu, kas parādās katras rotaļas komentāros. Pats K.Fopels aicina rotaļas izmantot pēc sava skatījuma un vajadzības. Rotaļas atlasīja pēc konkrētās grupas spējām, tās aprobējot tā, lai bērns to varētu izpildīt konkrētus uzdevumus. Vairāk kārt izmantojot rotaļas un paaugstinot tām grūtības pakāpi, kā arī ņemot vērā jau iepriekš apgūtās zināšanas, tika nostiprinātas dažādas prasmes un iemaņas. Balstoties uz pirmsskolas izglītības vadlīnijām un programmas izvirzītajiem uzdevumiem, kā arī uz savu pedagoģisko pieredzi autors pētījumā izmantoja arī darbības ar priekšmetiem, darbības ar dabas materiāliem un darbības ar sporta inventāru, kuras integrēja rotaļnodarbībās kā palīgmateriālu uzdevumu veikšanai un prasmju nostiprināšanai.
Pedagoģiskās, izmēģinājuma darbības (eksperiments)
Autors integrējot fiziskās aktivitātes rotaļnodarbībās novērojusi:
• Bērnam prieku rada aktīva darbība, tāpēc uzskata, lai veiksmīgāk apgūtu izglītības programmā izvirzītos uzdevumus, tos jāapgūst darbībā, jeb „mācoties darot”;
• Novērojusi, ka darot praktiski bērns vieglāk uztver informāciju, spēj to izmantot arī individuālajās rotaļās;
• Vērojot bērnus pēc rotaļnodarbības, kurā tika integrētas fiziskās aktivitātes, jēdzienu nostiprināšanā, bija novērojama jēdziena pareiza izpratne. Tādejādi autors secina, ka ar fizisko aktivitāšu integrēšanu var panākt veiksmīgu jēdzienu nogulsnēšanos pieredzē, atmiņā.
…
IEVADS 1. FIZISKĀS AKTIVITĀTES 1.1. Fizisko aktivitāšu nozīme pirmsskolā 1.2. Kustību rotaļa – svarīgākā kustību aktivitāte 1.3. Kustību mācīšanās metodes 2. 3-4 GADUS VECU BĒRNU FIZISKĀS ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS 3. INTEGRĒTAIS MĀCĪBU PROCESS 3.1. Integrētā jeb apvienotā mācība, tās būtība 3.2.Iztēles attīstība pirmsskolas vecumā, kā integrācijas priekšnosacījums 3.3.Matemātisko priekšstatu veidošana ar fizisko aktivitāšu palīdzību 3.4. Dabaszinību apguve ar fizisko aktivitāšu palīdzību 3.5.Valodas un runas pilnveidošana ar fizisko aktivitāšu palīdzību 3.6. Sociālo zinību apguve ar fizisko aktivitāšu palīdzību NOBEIGUMS IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS
