Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.09.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 20 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 1.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 2.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 3.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 4.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 5.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 6.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 7.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 8.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 9.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 10.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 11.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 12.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 13.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 14.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 15.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 16.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 17.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 18.
  • Реферат 'Finanšu un nodokļu tiesības. Banku tiesības. Nodokļu tiesības', 19.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Nodokļu butība un funkcijas    4
1.1.  Nodokļi un nodevas    5
1.2.  Nodokļu funkcijas un klasifikācija    6
1.3.  Nodokļu veidi. Tiešie un netiešie nodokļi    7
2.  Netiešie nodokļi    9
2.1.  Muitas nodokļis    9
2.2.  Akcīzes nodokļis    9
2.3.  Pievienotās vērtības nodoklis    9
3.  Tiešie nodokļi    12
3.1.  Nekustamā īpašuma nodoklis    12
3.2.  Valsts Sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas    12
3.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodoklis    13
3.4.  Uzņēmumu ienākuma nodoklis    14
3.5.  Dabas resursu nodokļis    14
3.6.  Loteriju un azarta spēļu nodoklis    14
3.7.  Elektroenerģijas nodoklis    14
4.  Nodokļu sistemā Latvijā    15
4.1.  Eiropas Savienības virzieni nodokļu politika    16
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    19
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pēc darba uzrakstīšanas secināju, ka nodoklis ir ienākumu pārdales veids, to daļēja atsavināšana par labu valstij. Nodokļu politika ir spēcīgākā ekonomiska svirā, ko valdība var izmantot savu mērķu sasniegšanai.
Nodoklis ir ar likumu noteikts obligāts maksājums valsts budžetā vai pašvaldību budžetos, kas nav maksājums par noteiktas preces iegādi vai pakalpojuma saņemšanu un nav soda naudas, pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas maksājums, kā arī nav maksājums par valsts kapitāla vai tā daļas izmantošanu.
Nodokļi ir nepieciešami, jo ar tiem var segt valsts izdevumus, regulēt ekonomiskas aktivitātes, aizkavēt tādas iedzīvotāju rīcības, kuras valdība uzskata par kaitīgām, aizsargāt ražošanas nozares, veikt ienākumu pārdali un pabalstītu trūcīgākus sabiedrības locekļus un ekonomikas stabilizācijas funkcijas.
Ekonomiskā doma nodokļus iedala divās grupās:
- Tiešie nodokļi ir tie nodokļu veidi, kur apliekamais objekts pieder uz pašu nodokļu maksātāju.
- Netiešie nodokli ir tie nodokļu veidi, kur apliekamais objekts ir preces vai pakalpojumi.
Tieši nodokļi atšķiras no netiešajiem pēc to iekasēšanas īpatnībām, to ietekmes uz uzņēmumu finansiāli ekonomiskās darbības rādītājiem.
Nodokļi ir jāmaksā visām Latvijas Republikas vai ārvalstu fiziskām un juridiskām personām vai uz līguma (arī norunas) pamata izveidotām šādu personu grupām (ja vien likums neparedz izņēmumus), kuras veic darbības, kas tiek apliktas ar nodokli vai kurām ienākums tiek garantēts nākotnē. Katrs konkrētais nodokļu likums paredz atsevišķu personu loku, kuram ir pienākums maksāt noteikto nodokli.
Šobrīd nodokļu sistēma Latvijas Republikā neveicina valsts ekonomisko attīstību. Tikai īstenojot pasākumus, kas izveidos labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi un stimulēs uzņēmējus maksāt nodokļus nevis izvairīties no tiem, būs iespējams uzlabot ekonomiskos un sociālos apstākļus, kas palīdzēs celt visu Latvijas iedzīvotāju labklājību.


Коментарий автора
Atlants