-
Mācīšanās ir zelts
Lai sāktu runāt personības attīstības tendencēm, vispirms jānoskaidro, kas tad ir „personība”.
„Praktiski uz jebkuru cilvēku tiek attiecināts vārds „personība”. Cilvēks, kurš spēj apzināties un vadīt savu rīcību, ir personība. Ja mēs gribam runāt par vispārinātu personības jēdzienu, tad personība ir neatkārtojams cilvēka īpašību kopums; katra personība ir unikāla, tas vienots veselums, kas vada psihiskos procesus, nosaka cilvēka izturēšanos un rīcību.” [V.Reņģe. Psiholoģija.]
Kas ir tendences?
„Tendence – kustības, attīstības virziens; tieksme.” [Svešvārdu vārdnīca.]
Mūsuprāt, lai personība varētu attīstīties, vispirms, ir jārada labvēlīga vide, kurā cilvēks spētu apmierināt savas vajadzības (fiziskās, garīgās un materiālās).
Izglītība ir viens no līdzekļiem (instrumentiem), kas vislabāk nodrošina personības attīstību.
Piekrītam, Žakam Deloram, ka „izglītībai ir ārkārtīgi svarīga vieta gan atsevišķu cilvēku, gan sabiedrības attīstībā.” [17]
Šobrīd mūsdienu sabiedrībā ir vērojami jauni ekonomiski, kultūras un sociāli apstākļi. Šīs pārmaiņas ietekmē mūs visus. Viss strauji mainās, līdz ar to, ir nepieciešamas spējas pielāgoties. Izglītībai jāpalīdz sagatavot cilvēkus jaunās pasaules prasībām.…
Joprojām vairākās pasaules valstīs pastāv šķiru atšķirības, kas rada nevienlīdzīgus attīstības apstākļus. Tā vienai daļai cilvēku nosacīti liedzot saņemt izglītību. Patiesībā, izglītībai jābūt pieejamai visiem vienlīdzīgi, nešķirojot cilvēkus nedz pēc naudas maku biezuma, nedz pēc tautības, nedz pēc dzimuma. Tas ir ceļš, pa kuru jāiet. „Visā pasaulē viens no izglītības mērķiem tās dažādās formās ir radīt sociālas saites cilvēku starpā, balstoties uz kopīgiem atsauces punktiem. Līdzekļi, ko izmanto, lai to panāktu, ir tikpat dažādi, cik dažādas ir kultūras un to pastāvēšanas apstākļi, bet katrā ziņā izglītības galvenais mērķis ir ļaut cilvēkiem piepildīt sevi kā sociālām būtnēm
