-
Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
Garīgā (psihiskā) joma:
Ļoti daudz vērojam pastaigas laikā, mācamies saskatīt pārmaiņas dabā, uztvert skolotājas stāstīto, rādīto, paust savu attieksmi, domas. Pēc jebkuras pasakas izlasīšanas, pēc tam to dramatizējam, izspēlējam rotaļā. Bērni mācās iejusties lomās, tēlos, līdz ar to attīstās vēlme runāt dialogos, veidot sarunu, attēlot kustības, žestus. Ļoti daudz skandējam tautas dziesmas, dzejoļus, skaitāmpantus, līdz ar to trenējam atmiņu. Padodas visiem bērniem, grūtāk tiem, kam logopēdiskas problēmas saistībā ar pareizu runu, kā arī krievu tautības bērniem. Grupiņā bērni ir draudzīgi, labprāt spēlējas ar visiem, nav ne izteikts līderis, ne no malas vērotājs.
6.uzdevums -
Pašanalīze:
Vērtējot padarīto prakses laikā daudz ko ieguvu savas profesijas izvēlei. Man patīk darbs ar bērniem, tāpēc ikviena prakses darba forma bija interesanti realizējama, bet ne viegla. Grūtāk bija individuālais darbs pie bērnu attīstību izzināšanas un analīzes. Daudz vēroju, lai izprastu bērna darbošanos vairākās situācijās. Rūpīgi gatavojos arī rotaļnodarbībām, jo apzinos, ka bērni gaida ko interesantu, ka bērniem patīk pārsteigumi. Domāju, ka man izdevās, jo rezultātu parasti secinu no bērnu darbošanās aktivitātes, no tā, kā viņi klausās, cik uzmanīgi, jo, ja nav uzmanības, tātad nav interesanti. Protams, neizpalika arī bez padomu prasīšanas, ko guvu no prakses grupas skolotājām. Arī bez kļūdām neiztikt, tās ir laba mācība priekšdienām. Jāatceras, ka ne brīdi, darbā ar bērniem, nedrīkstam aizmirst par viņu drošību un veselību, tāpēc pirms rotaļnodarbībām vai sporta aktivitātēm pārdomāju, cik tas bērniem būs droši izpildot. Guvu lielu pieredzi, it īpaši bērnu uzticēšanos, jo iegāju grupā uz prakses laiku viņiem nezināma, un bija patīkami, ka bērni atsaucīgi, draudzīgi, darboties griboši, mīļi. Savu prakses darbu vērtēju kā labu.
…
Fiziskā joma: Gandrīz visi bērni izpilda pamatkustības un orientējas telpā, izņemot divus, kuriem ir nedaudz jāpiestrādā pie kustību koordinātes. Ir pozitīva attieksme pret fiziskajām aktivitātēm, ļoti labprāt piedalās sporta nodarbībās un organizētajos sporta pasākumos. Bērni daudz strādā ar sīkiem priekšmetiem, tā vingrinot un attīstot sīko pirkstu muskulatūru, kas ir par pamatu visām darbībām. Visi bērni grieā ar šķērēm, liek puzles, darbojās ar lego. Aktīvāki rotaļās ar sīkajām galda spēle’m ir zēni. Meitenes labprātāk spēlējas ar lellēm. Ar interesi piedalās rīa vingrošanā un kustību rotaļās. Emocionālā joma: Bērni prot nosaukt savu vārdu, uzvārdu, grūtāk iet atcerēties ielu. Visi saka, ka dzīvojam Tukumā. Zina valsti, kurā dzīvo. Sadarbojas ar vienaudžiem, bet nereti sanāk arī pa dažam strīdam, vairāk zēnu starpā. Daži nemāk dalīties ar rotaļlietām. Ja gadās kāda problēma, kopīgi izrunājam, lai bērni sāk paši vērtēt savu un drauga rīcību, padomāt, kā es būtu rīkojies un vajadzības gadījumā kā varu draugam palīdzēt. Bes atgādinājuma mācamie rūpēties par savu ķermeni – deguna slaucīšna, matu ķemmēšana, roku mazgāšana. Grupā higiēnas salvetes ir bērniem pieejamā vietā. Vairāk problēmas ir ar higiēniskajiem lūpu zīmuļiem. Mācamies, ka nedrīkst aizdot otram tāpat kā ķemmi, zobu suku, dvielīti.
