Оценка:
Опубликованно: 08.12.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 1 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 1.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 2.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 3.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 4.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 5.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 6.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 7.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 8.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 9.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 10.
  • Реферат 'Ātrlasīšanas tehnika', 11.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Lasīšanas paņēmieni    4
2.1.  Tradicionālo lasīšanas metožu nepilnības    5
3.1.  Ātrlasīšanas likumu iedalījumi    6
3.2.  Lasīšana bez regresijām    6
3.3.  Lasīšanas integrālais algoritms    6
  Algoritma jēdziens    6
3.4.  Dominantes atrašana –(galvenā jēga)    7
3.5.  Lasīšana bez artikulācijas    8
3.6.  Lasīšana slīdot pa vertikāli    9
3.7.  Uzmanības un atmiņas patstāvīga attīstīšana    9
3.8.  Dienas normas izpilde    10
  Nobeigums    11
Фрагмент работы

Iespējams, ka jūs jau pazīstat cilvēkus, kas dažās minūtēs var izlasīt avīzi un aptuveni stundas laikā ne tikai ātri pārskatīt grāmatu, bet arī uztvert tās saturu. Jūs droši vien nodomājat, ka šiem ļaudīm piemīt iedzimtas spējas, kuru jums nav. Patiesībā Ātrlasīšanu var iemācīties ar dažu vienkāršu paņēmienu palīdzību, ko var apgūt, pilnīgot un izmantot jebkurš, kas vēlēsies tam veltīt nepieciešamo laiku un pūles, lai uztvertu tā sauktos “noslēpumus” vai “trikus”. Tagad tie vairs nav triki, bet visnotaļ saprotama un pieejama ievadīšana ātrā un kvalitatīvā lasīšanā. Viens no zinātnieku noteiktajiem lasīšanas procesa skaidrojumiem ir šāds: lasīšana- mūsu acu un apziņas izmantošana, lai izprastu gan tiešo, gan pārnesto nozīmi, ko tekstā ietvēris autors. Lasīšana ir galvenais mācīšanas līdzeklis, apkārtējas pasaules izziņas veids. Kaut gan radušies jauni masu izziņas līdzekļi – radio un televīzija -, lasīšanai vēl joprojām cilvēku dzīvē ir ļoti liela nozīme. Bieži izrādās, ka ātrlasīšana, lai cik paradoksāli tas būtu, nodrošina daudz kvalitatīvāku lasītā apguvi, nekā lēna lasīšana.
Izšķir piecus lasīšanas paņēmienus:
1)Lasīšana iedziļinoties – šādi lasot, uzmanība tiek pievērsta detaļām, tās tiek analizētas un vērtētas. Cilvēks ne tikai lasa tekstu un noskaidro neizprotamo, bet, izmantojot iepriekšējās zināšanas un pieredzi, kritiski un radoši analizē jautājumu, meklē spēcīgā un vājā izskaidrojumos, patstāvīgi spriež par pieņēmumu un secinājumu skaidrojumu; tas vieglāk ļauj izlasīto atcerēties un aktivizē cilvēka darbu nodarbībās.
2)Ātrā lasīšana - sasniedzot pilnību ātrlasīšanā tā daļēji pārvēršas lasīšanā iedziļinoties- analītiskajā lasīšanā. Ātrās lasīšanas temps ir apt. 5000 zīmju minūtē.
3)Panorāmveida ātrā lasīšana – izmantojot speciālus treniņvingrinājumus ar tabulām, klausītāji iegūst būtisku operatīvā redzeslauka plašinājumu. Rodas teksta panorāmveida pārskata efekts, saplūšana ar to.
4)Īpaši ātrā lasīšana –(20000 zīmju min.).,sevišķas uzmanības stāvoklī superatmiņa nodrošina mirkļa liela teksta fragmenta uztveres efektu.
5)Lasīšana pārskatot-( sonogrāfija) – sonogrāfija ir ātra grāmatas pārlūkošana, sameklējot uzvārdus, vārdus un faktus.…

Коментарий автора
Atlants