Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.12.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 1.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 2.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 3.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 4.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 5.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 6.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 7.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 8.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 9.
  • Реферат 'Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā', 10.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  KONTROLES JĒDZIENS    4
1.1.  Kontroles nozīme un būtība administratīvo tiesību teorijā    4
1.2.  Uzraudzības jēdziens administratīvo tiesību teorijā un būtība    5
2.  KONTROLES VEIDI    6
2.1.  Iekšējā un ārējā kontrole    7
2.2.  Valsts kontrole    7
  SECINĀJUMI    9
  IZMANTOTIE AVOTI    10
Фрагмент работы

2.1. Iekšēja un ārējā kontrole
Atkarībā no tā, vai institūcija, kas īsteno kontroli, ietilpst publiskās administrācijas institūciju sistēmā, kontrole tiek iedalīta:
- Iekšējā, kas ir paškontrole, t.i., kontrole, ko īsteno publiskā administrācija pret kādu savu institūciju;
- Ārējā, to īšteno institūcijas, kas ir ārpus publiskās administrācijas sistēmas. Kontroli var īstenot likumdošanas varas institūcijas, tiesu varas u.c.
2.2. Valsts kontrole
Latvijas Republikas Satversmes 87. pants, pieņemdams Valsts kontroles uzdevumu kā zināmu un noteiktu pašu par sevi, nosaka tikai šī valsts varas orgāna neatkarību: “Valsts kontrole ir neatkarīga koleģiāla iestāde.”
“Likums par Valsts kontroli” savos pirmajos pantos formulē arī Valsts kontroles uzdevumus:
1.) 1. pants atkārto Latvijas Republikas Satversmes 87. pantu un tālāk nosaka, ka Valsts kontrole izdara valsts mantas stāvokļa un apgrozījumu revīziju;
2.) 2. pants nosaka: Valsts kontroles uzdevums ir raudzīties, kā valsts līdzekļu ievākšana, to izlietošana un vispār rīcība ar valsts mantu būtu likumīga, lietderīga un pareizi ieviesta.
Līdzās likumdevējām, administratīvām un tiesu iestādēm tagadējās valstīs pastāv arī īpatnējas kontroles iestādes. Šo iestāžu organizācijā tiek ievēroti tie paši principi, kas tiesu iekārtā; ņemot vērā kontroles funkcijas raksturu, šo funkciju realizējošās iestādes tiek organizētas kā neatkarīgas koleģiālas iestādes.

SECINĀJUMI
1.) Kontrole ir būtiska administratīvajās tiesībās, tāpat kā citās tiesību nozarēs, jo palīdz realizēt mērķus uzticības-paļāvības vairošanai tiesu procesam un tiesu sistēmai kopumā.
2.) Lai tiesu sistēma varētu veiksmīgi darboties, ta jābūt taisnīgai, precīzai, godīgai un tiesu varas pārstāvjiem un amatpersonām jārāda piemērs to realizējot.
3.) Kontrole var tikt realizēta tiklab ar normu, kā ar tiesību principu ievērošanu.
4.) Tiesību sistēmas kontrole ir arī katras demokrātiskas valsts iekārtas pamatā.

Коментарий автора
Atlants