Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Ģenētiski modificētu organismu izveidošana | 4 |
2. | Ģenētiski modificētie organismi lauksaimniecībā | 6 |
2.1. | Herbicīdrezistentie ĢM kultūraugi | 6 |
2.2. | Rezistence pret kukaiņiem | 7 |
2.3. | Vīrusu rezistentie ĢM kultūraugi | 7 |
3. | Ģenētiski modificētie dzīvnieki | 9 |
3.1. | Pārveidotie dzīvnieki | 10 |
3.2. | Ar transgēnajiem dzīvniekiem saistītie riska faktori | 10 |
4. | Ģenētiski modificēto organismu priekšrocības | 12 |
5. | Ģenētiski modificēto organismu ietekme uz veselību | 14 |
5.1. | Alerģijas | 14 |
5.2. | Toksiskās vielas | 14 |
5.3. | Antibiotikas | 14 |
5.4. | Liellopu augšanas normas | 14 |
6. | Ģenētiski modificēto organismu ietekme uz vidi | 15 |
7. | Praktiskā daļa | 16 |
Secinājumi | 20 | |
Anotācija | 22 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 24 |
Līdz mūsdienām daudzi pasaules iedzīvotāji nav pievērsuši lielu uzmanību tam, kādus produktus lieto uzturā un kas ir to sastāvā, kā arī zinātnieku veiktos pētījumus...
Tagad par jaunu veidu, kā „uzlabot” mūsu pārtiku un dzīvi, kļuvusi gēnu inženierija. Atšķirībā no parastās selekcionēšanas, šī metode ļauj zinātniekiem pārvietot ģenētisko materiālu, DNS, no viena organisma uz otru neatkarīgi no sugu barjerām. Ja kādreiz, lai panāktu izturību pret kaitēkļiem, pētnieki krustoja kartupeļus ar kartupeļiem, kukurūzu ar kukurūzu, tagad viņi var ņemt gēnus, kur vien tiem ienāk prātā.
Protams, ģenētiski modificētas pārtikas ražošana izraisa lielas šaubas; tā ir tēma ko būtu nepieciešams apspriest plašās publiskās debatēs. Kas gan zinātniekiem devis tiesības tēlot Dievu un radīt jucekli cilvēku vidū?
Zinātniski pētnieciskā darba autoru izvirzītā hipotēze ir sekojoša:
Ģenētiski modificēti organismi ir kaitīgi cilvēkiem, dzīvniekiem, videi.
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis:
Noskaidrot, vai cilvēki saprot ģenētiski modificēto organismu izraisītās problēmas.
Pētījuma objekts:
Dažāda vecuma sievietes un vīrieši.…
Zinātniski pētnieciskais darbā ir saturs, literatūras izpēte, kas saistīta ar šo tēmu, praktiskā daļa ar diagrammām, secinājumi, anotācija latviešu un krievu valodā, izmantojamās literatūras saraksts.
