-
Papīra plastikas un dizaina pulciņa programma
Образец документа5 Домоводство, ремесленничество, Дизайн, архитектура, Педагогика
Programma paredz zināšanu kompleksu, prasmju un iemaņu apgūšanu, kas nodrošina tās praktisku realizāciju visumā.
Programma paredz darbu ar bērniem nodarbību formā, bērnu kopdarbam ar pedagogu, bet arī veltot daudz uzmanības patstāvīgai radošajai darbībai. Pedagoga vieta bērnu apmācībā un audzināšanā, darbā ar papīru, mainās atkarībā no bērnu vēlmēm, vajadzībām, intersēm un konstruēšanas iemaņām. Programmas visu posmu apguves galvenais uzdevums - veicināt iniciatīvas attīstību, iztēles un radošuma attīstīšanos estētiskā pārdzīvojuma atmosfērā, kopīgā pieauguša un bērna daiļradē.
Programma paredz materiāla pasniegšanu pēc "augšupejošu spirāli", tas ir periodiskā atgriešanas pie noteiktiem tematiem augstākā un sarežģītā līmenī.
Visi uzdevumi atbilst pēc sarežģītības noteikta vecuma bērniem. Tas garantē katra bērna panākumus un audzina pašpārliecinātību.
Tēlaini priekšstati jaunākajiem skolniekiem ievērojami apsteidz viņu praktiskas prasmes. Tādēļ ir paredzamas spēles-vingrinājumi, vingrinājumi ar krāsām, papīru, papīra atkritumiem, uzdevumi, kas bagātina bērnu tēlaino domāšanu un radošo izpausmi. Informatīvs materiāls, kas ir neliels pēc apjoma, ir saturiski interesants, tiek dots gan pirms konstruēšanas, gan darba laikā. …
Programma «Papīra plastika un dizains» ir paredzēta 7.-14. g.v. bērniem uz 2. gadiem. Programmas apjoms - 144 stundas. Programmas saturs sastādīts tā, lai, strādājot ar papīru bērniem būtu iespēja atklāt sevi, kāpināt radošās darbības potenciālu un mākslinieciskās vērtības, bagātināt radošās ieceres interpretāciju, radīt interesi par tautas dekoratīvi lietišķo mākslu, pieradināt akurātībai, pacietībai darbā, paškontrolei un savstarpējai palīdzībai. Programma \"Papīra plastika\" ieved bērnu apbrīnojamā daiļrades pasaulē, dod iespēju ticēt sev, savām spējām un ar tādu mākslas daiļrades veidu palīdzību, kā konstruēšana un modelēšana no papīra. Modelēšana un konstruēšana no papīra ir ne tikai interesanta, izklaidējošā, radošā darbība, bet arī izglītojošā, audzinošā un jaunas sarežģītas mācību vielas izziņas un prasmju apguves palīgsistēma, kas bērnam nepieciešama noteikta attīstības līmenī. Programma paredz audzēkņu tēlainas domāšanas attīstību, mākslinieciski-konstruktīvās spējas attīstību, nestandartas domāšanas, radošās individualitātes attīstību. Tas palīdz bērniem radoši domāt, attīstīt spēju just harmoniju, arī radīt to mākslas daiļradē un jebkurā citā dzīves situācijā, jebkurā darbības sfērā, izplatot to attiecībās ar cilvēkiem, ar apkārtējo pasauli. Bērni apjēdz universālo papīra raksturu, atklājot tās pārsteidzošās kvalitātes, iepazīstas ar pašiem vienkāršākajiem izstrādājumiem no papīra, kā arī ar darbiem sarežģītākās pakāpēs, darbietilpīgajiem izstrādājumiem. Bez tam, bērni iegūst konstruktīvas domāšanas iemaņas, mācību-pētnieciskas darba iemaņas, darba pieredzi kolektīvā, prasmi uzklausīt un uztvert svešu viedokli.
