Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.08.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
Фрагмент работы

Globalizācija ekonomikā veicina nacionālo valstu varas sadalīšanu - šobrīd pasaulē darbojas vairāk nekā 40 000 starptautisku korporāciju.
Pasaules biznesa globalizēšana un t.sk., starptautisku organizāciju attīstību nosaka divi faktori:
Jauno moderno komunikācijas līdzekļu attīstība. Jauno moderno komunikācijas līdzekļu attīstība dod iespēju ļoti ātri un operatīvi veikt analīzi un sniegt jebkuru nepieciešamu informāciju par mārketinga vidi jebkurā valstī. Ņemot vērā arī milzīgās ražošanas iespējas, lielas starptautiskas organizācijas var iekarot ne tikai kādas valsts vai kontinenta tirgu, bet izplatīt savu produkciju visā pasaulē. Praktiski visā pasaulē lieto japāņu kompāniju Sony, Toyota, Toshiba; amerikāņu kompāniju IBM, General Motors, Coca-Cola; vācu kompāniju Siemens, Mersedes-Bens produktus.
Ražošanas specializācijas un tehnoloģijas attīstība.
Globālisti skata pasauli, kā vienotu veselumu, kura iekšienē darbojas daudz un dažādi elementi, līdz ar to pastāv zināmi spēles noteikumi, kas regulē elementu savstarpējās attiecības.
Pašreizējais globalizācijas vilnis sākās astoņdesmitajos gados un divu galveno faktoru ietekmē turpinās vēl šodien. Viens no šiem faktoriem ir tehnoloģiju attīstība, kas transportēšanas, sakaru un informācijas apstrādes izmaksas krasi samazina līdz tādai pakāpei, ka uzņēmumiem bieži vien ir ekonomiski izdevīgi atsevišķus ražošanas procesa posmus veikt dažādās un pat tālu vienai no otras esošās valstīs. Otrs faktors ir saistīts ar pieaugošo tirdzniecības un kapitāla tirgu liberalizāciju. …

Коментарий автора
Atlants