Grafiks rāda, kāda ir segmentācijas mainīgo lielumu hierarhija, veicot tirgus segmentāciju. Galvenais mainīgais faktors ir akadēmiskās intereses. Ir acīmredzami, ka cilvēkiem, neatkarīgi no pārējiem faktoriem, galvenais faktors, izvēloties izglītību ir to akadēmiskās intereses. Tādēļ, jebkāda segmentēšana, mērķtirgus atrašanai, vai studiju programmas izstrādē (produkta) un virzīšanā, sākumā ir jādomā, ka potenciālajam studentam ir jābūt interese šajā priekšmetā (mehānika, robottehnika, uzņēmumu vadīšana, ķīmija utt.)
Pēc tam, kad ir veikta sākotnēja segmentācija pēc interesēm, ir jāsegmentē pēc 2. līmeņa mainīgajiem. Ārzemju studentu programmas angļu valodā tiek atdalītas no vietējiem studentiem domātām programmām šajā līmenī. Budžeta programmas, budžeta studentiem tiek atdalītas no executive MBA programmām šajā līmenī. Bakalaura programmas no maģistru un doktoru programmām.
Trešais segmentēšanas līmenis ir viszemākais un, iespējams, lieks. Taču, tik un tā, dažas programmas ir iespējams, pēc tam, kad ir veikta segmentācija 1. un 2. līmenī, vēl speciāli virzīt kādā no minētiem mainīgajiem atdalītā segmentā.
Tādēļ dažādie mērķtirgi, kurus tēmēt vajadzētu RTU, tiek noteikti pēc sekojošās shēmas:
1)Noteiktas objektu akadēmiskās intereses (kura fakultāte? Vai vispār interesē mācības?)
2)Noteikts vai students ir vietējais vai ārzemnieks (angļu valodas programma, vai latviešu, vai angļu valodas programma vietējam studentam); tiek noteikts izglītības līmenis (vai ir nepieciešama bak., mag., vai doc. programma?) un maksātspēja (cik daudz var prasīt par pakalpojumu?)…
Darbā tiek veikta RTU konkurences analīze marketinga priekšmetam Darbā tiek analizēti: Mērķtigus Konkurences apraksts -Vēlmju un vajadzību konkurence -Produktu veidu konkurence -Uzņēmumu konkurence Būtiskākā konkurenta analīze Secinājumi par konkurenci Darbs novērtēts labi, un var būt izmantots kā paraugs arī citu uzņēmumu konkurences analīzei
