Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.05.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Administratīvā procesa likuma 67.panta otrās daļas 4.punkta interpretācija', 1.
  • Конспект 'Administratīvā procesa likuma 67.panta otrās daļas 4.punkta interpretācija', 2.
  • Конспект 'Administratīvā procesa likuma 67.panta otrās daļas 4.punkta interpretācija', 3.
  • Конспект 'Administratīvā procesa likuma 67.panta otrās daļas 4.punkta interpretācija', 4.
Фрагмент работы

Administratīvajā aktā nav jānorāda pilnīgi visi izteiktie viedokļi un argumenti, bet tikai tie, kuriem ir nozīme lietā. Tomēr, ja visi izteiktie viedokļi un argumenti ir būtiski, administratīvajā aktā jābūt norādītiem visiem šiem viedokļiem un argumentiem. To, ka iestāde ņēmusi vērā šos viedokļu vai argumentus, tā var pierādīt, tikai detalizēti atrunājot tos administratīvajā aktā. Tas parāda arī, iestādes centienus noskaidrot objektīvo patiesību, kā arī jautājuma izlemšanas pamatojumu, taisnīgumu utt.
Vēsturiskā interpretācija. Katrs likums un tiesību norma ir pieņemta konkrētos vēsturiskos apstākļos, kuros meklējama normas pieņemšanas nepieciešamība. Vēsturiskās iztulkošanas elements dod “racionālus norādījumus par likuma mērķi: konkrēta likuma rašanās un priekšvēsture, tiesību tradīcija, kurā likums iekļaujas, ļoti bieži kalpo par svarīgu pazīmi ideālam, kas likumdevējam bija acu priekšā, pieņemot priekšrakstu”. Vēsturiskās metodes uzdevumi būtībā ir tādi paši kā iepriekš aplūkotās gramatiskās un sistēmiskās metodes uzdevumi, tikai tie tiek attiecināti uz to laiku, kad iztulkojamā norma tika izstrādāta un pieņemta.
Rezultējoši, Administratīvā procesa likums tiek balstīts uz Satversmē ietvertajiem principiem. Latvija ir demokrātiska valsts, līdz ar to valsts varai ir jārada apstākļi, ka iedzīvotāji ir līdzvērtīgi valsts iestādēm, nevis tikai regulējami subjekti.

Коментарий автора
Atlants