Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Livonijas hronikas - Baltijas viduslaiku vēstures avots', 1.
  • Конспект 'Livonijas hronikas - Baltijas viduslaiku vēstures avots', 2.
  • Конспект 'Livonijas hronikas - Baltijas viduslaiku vēstures avots', 3.
  • Конспект 'Livonijas hronikas - Baltijas viduslaiku vēstures avots', 4.
  • Конспект 'Livonijas hronikas - Baltijas viduslaiku vēstures avots', 5.
Фрагмент работы

Kaupo attēlojums hronikās
Hronikās Kaupo vārds figurē diezgan bieži, it īpaši tas attiecināms uz Indriķa hroniku. Pirmo reizi Kaupo tajā ir pieminēts IV nodaļā, kurā teikts, ka “bīskaps, līvu nodevīguma dēļ neticēdams viņu mieram [..], pieprasīja no Anno un Kaupo un citiem zemes vecākajiem ķīlniekus” (Indriķa hronika, IV, 4). Tālāk tiek minēts, ka baiļu iespaidā viņi nodeva bīskapa rīcībā apmēram 30 dižciltīgākos zēnus.
Vēl viens no Kaupo attēlojumiem ir viņa un Teoderiha brauciens pie priestera—“[..] Teoderihs aizveda Kaupo uz Romu un stādīja priekšā pāvestam. Pāvests viņu uzņēma ļoti laipni, noskūpstīja un [..] dziļi pateicās Dievam par līvu tautas atgriešanu” (Indriķa hronika, VII, 3). Turpmāk tekstā paskaidrots, ka pāvests Innocents Kaupo uzdāvinājis 100 zelta gabalu (kas, visticamāk, bijuši zelta feniņi), kā arī ļoti sirsnīgi atvadījās un svētīja to. Tas parāda, cik lielu uzticību un patiku pāvesta acīs bija iemantojis Kaupo. Savukārt VIII nodaļā attēlota Kaupo un Teodoriha atgriešanās Rīgā, iepriecinot kristiešus, bet vēl lielākā izmisumā novedot pagānus.

Коментарий автора
Atlants