-
Jauniešu pozitīvā tēla veidošana - vērtības, karjeras veidošana, saskarsme
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Pozitīvās personības kvalitātes | 5 |
1.1. | Rakstura pašaudzināšana un mērķtiecīga izkopšana | 5 |
1.1.1. | Personības socializācija un audzināšana | 7 |
1.1.2. | Pašaudzināšanas psiholoģiskie mehānismi | 8 |
1.2. | Mīlestība kā personas veidotāja, attīstītāja | 9 |
1.3. | Cilvēka vajadzības | 12 |
1.3.1. | Personības vajadzības | 13 |
1.3.2. | Emocionālā inteliģence kā rakstura kvalitāte | 14 |
2. | Karjeras attīstīšana | 16 |
3. | Veiksmīgas saskarsmes veidošana | 18 |
3.1. | Saskarsmes iemaņu attīstība | 18 |
3.2. | Pozitīvas saskarsmes nosacījumi | 19 |
Secinājumi | 21 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 22 | |
Pielikums | 23 |
Jauniešu vecumposms ir laiks, kad cilvēks veido savu vērtību sistēmu , kā prioritārās izvirzot garīgās vērtības, starp kurām būtiska nozīme ir tādām personības kvalitātēm kā pašaudzināšana, pašdisciplīna, emocionālā inteliģence. Arī mīlestība tiek vērtēta ne tikai kā jūtas, bet arī kā personības veidotāja.
Jaunietim ir jāmāk plānot savas karjeras attīstību, saskaņā ar personības kvalitātēm, iespējā, talantu.
Mūsdienu sabiedrībā cilvēks nespēj eksistēt bez komunikācijas iemaņām, būtiski, lai veidotos pozitīva komunikācija ar citiem sabiedrības locekļiem, ko nosaka tādi aspekti kā pirmā priekšstata veidošana.
Šo tēmu izvēlējos, jo gribēju izprast, kā jaunietim veidot savu pozitīvo tēlu (īpašības, rakstura kvalitātes) kā attīstīt karjeras veidošanu.
Darba mērķis ir noskaidrot, kā jaunietim veidot savu pozitīvo tēlu, kādas ir būtiskākās rakstura kvalitātes, kas svarīgs karjeras attīstībā , kā veidot pozitīvu saskarsmi.
Darba uzdevumi ir :
1)izpētīt teorētisko literatūru par vērtību sistēmu, saskarsmes īpatnībām jauniešu vecumposmā;
2)noskaidrot jauniešu būtiskākās vērtības;
3)veicot aptauju noskaidrot saskarsmes īpatnības, vērtības jauniešu vecumposmā.
Darba hipotēze- jaunietim ir svarīgas tādas vērtības kā pašdisciplīna, pašaudzināšana, mīlestība, karjeras veidošana, pozitīva saskarsme, kā rezultātā veidojas pozitīvs jaunieša tēls.
Sava darba teorētiskajā daļā apskatīju :rakstura īpašības, karjeras attīstību, cilvēka vajadzības, mīlestību un mērķtiecīgu veidošanu jauniešu vecumposmā psiholoģisko raksturojumu un pozitīvās saskarsmes īpašības ,izmantojot Kona I., Vorobjova A., Garlejas R., Kalmes L., Reņģes V., Milta A., Omāromas S., Jurgenas I.…
