-
Audzināšanas un socializācijas process: kopīgais un atšķirīgais
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Audzināšanas procesa raksturojums | 5 |
2. | Socializācijas procesa raksturojums | 6 |
3. | Audzināšanas un socializācijas process: kopīgais un atšķirīgais | 7 |
Secinājumi | 9 | |
Bibliogrāfija | 10 |
Secinājumi
Rakstot referātu tika pētīta Leonarda Žukova, V. Zelmeņa, Blāzmas Vikmanes autoru literatūra un informācijas avoti, lai noskaidrotu audzināšanas un socializācijas procesa būtiskākās atšķirības un kopīgās iezīmes. Rezultātā tika secināts, ka šiem abiem procesiem ir diezgan daudz atšķirību, bet ir arī būtiskas līdzības. Audzināšanas process noris galvenokārt skolā, turpretim, socializācijas process noris viss apkārt indivīdam.
Kā kopīgās iezīmes var nosaukt to, ka abi šie procesi noris visas dzīves garumā un lielu nozīmi uz to atstāj apkārtējā vide un cilvēki kuri atrodas tajā.
Referātam izvirzītais mērķis tika sasniegts un pētījuma jautājuma atbilde atrasta. Veiktais darbs ļāva izdarīt sekojošus secinājumus:
1. Audzināšanas process būtiski neatšķiras no socializācijas procesa;
2. Būtiskākā īpatnība socializācijas procesā ir tā, ka tas noris stadiju veidā;
3. Gan audzināšanas, gan socializācijas process noris visu cilvēka dzīvi un tie ir saistīti savā starpā.
…
Audzināšana ir process, kurā cilvēks iegūst iemaņas un zināšanas, kuras nereti var izmantot tālākajā dzīvē. Pastāv daudz dažādu uzskatu par audzināšanas uzskatiem un procesiem, kuri ir diezgan atšķirīgi katram indivīdam. Turpretim socializācija ir personības tapšanas process, cilvēkam jau no dzimšanas pārmantojot cilvēces pieredzi un zināšanas, pakāpeniski iesaistoties sociālā vidē. Pagātnē un mūsdienās ir aktuāls jautājums par audzināšanas un socializācijas procesu, tādēļ autors ir izvēlējies papētīt šo jautājumu, lai iedziļināties šo divu procesu kopīgajās un atšķirīgajās iezīmēs. Autors savā darbā apskatīs gan mūsdienās populāro audzināšanas procesu tā pozitīvos un negatīvos aspektus, kā arī socializācijas aspektus, lai varētu atrast kopīgo un atšķirīgo šajos divos procesos. Audzināšanas process ir process kurā cilvēks iegūst iemaņas un zināšanas pateicoties vecākiem un skolotājiem, kas norit no bērnības līdz pat pusaudžu gadiem, turpretim socializācija ir process kurā indivīds apgūst cilvēciskumu un atrod savu vietu sabiedrībā. Salīdzinot ar audzināšanas procesu – socializācijas process galvenokārt norit tieši bērnībā. Autors savā darbā iedziļinās šo divu procesu īpatnībās un salīdzina tos, lai atrastu atšķirīgo un kopīgo. Veiktais pētījums tika balstīts Leonarda Žukova, V. Zelmeņa teorijām. Pētījuma priekšmets: audzināšanas un socializācijas process Pētījuma objekts: Mērķis: izpētīt audzināšanas procesu un analizēt būtiskākās kopīgās un atšķirīgās iezīmes ar socializācijas procesu Uzdevumi: 1. izpētīt literatūras un informācijas avotus par audzināšanas un socializācijas procesiem; 2. salīdzināt audzināšanas un socializācijas procesus; 3. analizēt būtiskākās kopīgās un atšķirīgas iezīmes šajos procesos Pētījuma jautājums: Kādas ir audzināšanas un socializācijas procesa kopīgās un atšķirīgas iezīmes? Pētījuma metodes: 1. Literatūras un informācijas avotu izpēte; 2. Iegūtās informācijas salīdzināšana. Pētnieciskā darba bāze: Rēzeknes Augstskolas, izglītības un dizaina fakultātes, izglītības un dizaina katedras, 2.līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas “Sociālais pedagogs”. Darbs sastāv no 2 nodaļām ar apakšnodaļām, 15 bibliogrāfijas avotiem un 2 pielikumiem.
Pielikuma nav.
