-
Skolas un ģimenes sadarbība pusaudžu audzināšanā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | AUDZINĀŠANAS DARBĪBAS ORGANIZĒŠANA | 5 |
1.1. | Skolēnu audzināšanas paņēmienu un metožu daudzveidība | 5 |
2. | PUSAUDŽU ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS | 8 |
2.1. | Pusaudžu vecuma īpatnības | 8 |
2.2. | Pusaudžu sociālais stāvoklis | 10 |
3. | SKOLAS UN ĢIMENES SADARBĪBAS VEIDI | 12 |
3.1. | Skolas un ģimenes sadarbības nepieciešamības pamatojums | 12 |
3.2. | Stratēģijas kā sazināties ar vecākiem | 13 |
4. | SKOLAS UN ĢIMENES SADARBĪBAS IZPĒTE LIEPAS PAMATSKOLĀ | 14 |
4.1. | Izplatītās formas darbā ar vecākiem | 14 |
4.2. | Dokumentācija | 14 |
4.3. | Izpētes metodes | 15 |
4.3.1. | Pētījumi par sociālo stāvokli ģmenē | 16 |
4.3.2. | Vecāku iesaistīšana skolas dzīvē | 16 |
4.3.3. | Ģimeņu konkurs | 17 |
4.4.4. | Pasākumi, kas orientēti ģimenēm | 18 |
4.4.5. | Vecāku konferences | 19 |
Secinājumi | 21 | |
Literatūras saraksts | 24 | |
Pielikumi | 25 |
Audzināšana ir sena sabiedriska parādība, kuras mērķis ir palīdzēt jaunajai paaudzei pārņemt cilvēces uzkrāto pieredzi un līdz ar to virzīt uz priekšu sabiedrības attīstību.
Skolēna izpēte ir katra skolotāja pienākums. Iepazīstot skolēnu, viņa intereses, noslieces, gribas īpatnības un rakstura īpatnības, nozīmē atrast drošu ceļu uz skolēna sirdi. Skolēns jāpēta nepārtrauktā processā. Jo, to ko zināja skolotājs par skolēnu vakar, var izrādīties par nepietiekamu šodien. Bez šaubām,skolēnu izpēte prasa daudz laika un spēka. Taču pieliktās pūles nav veltas.
Mūsu dienās notiek strauja visu zinātņu attīstība un diferencēšanās jaunās, speciālās nozarēs.
Audzināšana ģimenē noris paralēli un ciešā sadarbībā ar audzināšanas iestādēm, tad visas attīstības un audzināšanas problēmas, ko pētī skolas un pirmsskolas pedagoģija ir nozīmīgas arī ģimenes pedagoģijai. Līdz ar to vecākiem jāorientējas skolas pedagoģijas jautājumos. Tikai ar tādiem nosacījumiem iespējama saprātīga un sekmīga vecāku un skolotāju sadarbība jaunās paaudzes audzināšanā. [10., 23.lpp.]
Darbs ar vecākiem ietver daudz un dažādu darbiņu un nianšu. Liela nozīme pozitīvai sadarbībai ir klases audzinātāja pedagoģiskajai un psiholoģiskajai sagatavotībai. …
Termins audzināšana. skolas un vecāku sadarbība, formas, uzdevumi. Pusaudžu vecumposma īpatnības. Anketas, pētījumi.
