Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.01.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 1.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 2.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 3.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 4.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 5.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 6.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 7.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 8.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 9.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 10.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 11.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 12.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 13.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 14.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 15.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 16.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 17.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 18.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 19.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 20.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 21.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 22.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 23.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 24.
  • Презентация 'Jūlija Aleksandra Studenta pedagoģiskie uzskati', 25.
Фрагмент работы

Skola
Skola mūsu civilizācijā ir gan “izglītības centrs”, gan “vissvētakā vieta valstī.” Skola izglīto un audzina. Skolā cilvēks iegūst gatavību veidot sevi garīgi un fiziski, tikumiski un estētiski,piepildīt savu dzīves uzdevumu – ideālu.
Skolas autoritāte ir visu izglītības un audzināšanas vērtību iemiesojums.
Īsta skola ir tikai tā, kur skolotāju vadībā jāuzkrāj ne vien zināšanas un prasmes, bet jāveidojas tikumiski, estētiski un garīgi attīstītām personībām.
J. Students uzsver, ka skolas ideja ietver sevī skolas uzdevum, nozīmes un mērķa izpratni.
Skolas uzdevums – mācot un audzinot, nodrošināt personības veidošanosto vērtību apguvē, “kādas prasa attiecīgā laikmeta kultūras līmenis.”
Skolas nozīme – izpaužas kultūras līmeņa paaugstināšanā visā tautā un valstī.
Skolas mērķis – cilvēka dzīves mērķa (ideāla) piepildījums.
Skolai jāzin, kas apkārtējā dzīvē un sabiedrībā labs un skaists,kas ne, kam jāseko,no kā jāattura,ko un kā jāaudzina, kā jamāca, uz kādu mērķi jātiecas.
Skolas, skolotāju, vecāku,un skolēnu galvenais uzdevums – dziļi izprast skolas ideju,noskaidrot izglītības un audzināšanas būtību, veidot izpratni par to, kādēļ jāmācās, kādēļ jāstrādā, kādēļ jādzīvo.

J. A. Students savā “Vispārīgajā paidogogijā” raksta: “Skolai ir gan jāievēro dzīves prasības un vajadzības, kas dzīvē labs, kas ļauns; šis labais jāizceļ un audzēkņiem jārāda, bet, visu to darot, skolai ir jāpaliek par galveno audzināšanas un izglītības ideju nesēju,veicinataju un realizētāju.”
“ Skola var veikt savu atbildības pilno un augsto uzdevumu tikai tad, ja tā audzina skolniekos apziņu par zināšanu pašvērtību. Veicinot interesi par tīro zināšanu vērtību, skola audzēkņos modina patiesības meklēšanas mīlestību. Cilvēka uzdevums ir patiesības meklēšana ,tikumības un taisnības pildīšana.”
“ Skolā nav jākultivē patīkamais un derīgais, bet gan labais un patiesais kļūtu derīgs un patīkams. Labais un patiesais vienmēr ir derīgs. To nedarot, cieš skolas autoritāte. Skolas autoritāte ir visu izglītības un audzināšanas vērtību iemiesojums. Skolas autoritāte sevī glabā visas tās skolas prasības, kas skolu padara par īstu skolu un šķir to no visām pārējām kulturālās dzīves instancēm un sociālāsdzīvesformām.”

Atlants