-
Videokartes un GPU. Darbības principi, veidi un parametri
Nr. | Название главы | Стр. |
1.1. | Kas ir videokartes un videokaršu evolūcija | 3 |
1.2. | Kā darbojas videokarte un GPU (Grafiskais procesors)? | 4 |
1.3. | Nozīmīgā loma grafikas apstrādē un ātrdarbīgas grafikas attēlošanā | 5 |
2.1. | Integrētais GPU (iGPU) un atsevišķā GPU | 6 |
2.2. | Kādas ir atšķirības starp mobilajiem un stacionārajiem GPU? | 7 |
2.3. | Paralēla apstrāde un CUDA tehnoloģija (NVIDIA GPU) | 8 |
2.4. | OpenCL un citi programmatūras standarti | 8 |
3.1. | Grafikas procesora arhitektūra un to svarīgākie komponenti | 9 |
3.2. | Gudrās izņemšanas tehnoloģijas | 9 |
4.1. | GPU kodola biežums un izpildspēja | 10 |
4.2. | Videoatmiņa (VRAM) lielums un ātrums | 10 |
4.3. | Interfeisi un savienojamība (HDMI, DisplayPort, utt.) | 11 |
4.4. | Enerģijas patēriņš un dzesēšana | 12 |
5.1. | Spēļu spēles un augstas izšķirtspējas videofailu atskaņošana | 12 |
5.2. | Zinātniskie izpētes projekti un mākslīgā intelekta apmācība | 13 |
5.3. | Kriptovalūtu izveide un ģenerēšana | 13 |
6.1. | Realitātes paplašināšanas (AR) un virtuālās realitātes (VR) tehnoloģijas | 14 |
6.2. | Mašīnmācīšanās un dziļās mācīšanās izmantošana GPU apmācībā | 14 |
6.3. | Augstas izšķirtspējas 3D renderēšana un dizaina lietojumi | 15 |
6.4. | Grafisko procesoru ražotāji | 16 |
6.5. | Secinājumi un ieteikumi kā jāizvēlās labāko videokarti GPU un uz ko jāpieverš uzmanību | 16 |
1.1.Videokaršu evolūcija
Kas ir videokarte? Videokarte ir datora sastāvdaļa, kas rada tekstu vai attēlus uz datora ekrāna. Tas var būt speciāla paplašināšanas plate vai iebūvēta pamatplate. Lielākā daļa datoru izmanto iebūvētās grafikas kartes, bet dažām no visjaudīgākajām ir savas atsevišķas plates. Grafikas karte sastāv no vairākām daļām:
Grafiskais processors (GPU), kas ģenerē attēlu neatkarīgi no centrālā procesora. Iebūvētajās kartēs šī funkcija parasti ir iebūvēta mikroshēmojuma ziemeļu tiltā. Videoatmiņa, kur glabājas attēlojamais materiāls. 3D grafikas kartēs šeit var būt arī citi dati. RAMDAC (ciparanalogu pārveidotājs), kas pārveido videoatmiņas informāciju par videosignālu, ko pēc tam izvada uz ekrānu. Šo funkciju tagad parasti nodrošina GPU, un RAMDAC satur mazu iebūvētu atmiņu ar krāsu paletes datiem.
Grafikas kartē ir arī video BIOS, kurā saglabājas GPU programmatūra. Tas nosūta videosignālu uz monitoru, kurš satur detaļas par katru ekrāna punktu. Lai attēls būtu ātrāks un labāks, kartē atrodas videoatmiņa, kurai ir liela nozīme - jo vairāk tās, jo labāk. Videoatmiņa var būt uz kartes vai speciālās mikroshēmas, kas ir daļa no pamatatmiņas. Parasti grafikas kartē ir arī processors, kas pārvalda attēlu veidošanu un izvadi, atvieglojot CPU darbu. Videokarte ir datora komponente, kas atbild par attēla un grafikas apstrādi datora ekrānā. Tā ir arī pazīstama kā grafiskā karte vai GPU (Grafiskais procesors). …
