Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.03.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 1.
  • Конспект 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 2.
  • Конспект 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 3.
  • Конспект 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 4.
  • Конспект 'Uzņēmuma rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 5.
Фрагмент работы

Peļņa ir naudas summa, ko gūst pārdodot produktus pēc nodokļu un citu izmaksu atskaitīšanas. Peļņas gūšana ir viens no galvenajiem motivējošiem faktoriem uzņēmējdarbībā. Peļņa ir ražošanas attīstības un progresa nosacījums. Ar peļnu ekonomisti parasti saprot ienākumu, ko uzņēmējs saņem par uzņēmējspējām un risku. Valsts ar savu ekonomisko politiku var gan veicināt lielākas peļņas gūšanu, gan ierobežot tās lielumu un stimulējošo spēku. Šāda koncepcija tomēr neatklāj peļņas ekonomisko saturu, neatsedz tās avotu.
Peļņa tiek noteikta divējādi – kā grāmatvedības peļņa un ekonomiskā peļņa. Ekonomiskā peļņa tiek aprēķināta, atskaitot no kopējiem ieņēmumiem ekonomiskās izmaksas: ārējās, iekšējās, ieskaitot normālo peļņu. Grāmatvedības peļņu aprēķina, atskaitot no uzņēmuma kopējiem ieņēmumiem grāmatvedības jeb ārējās izmaksas(Peļņa =TR-TC)…

Коментарий автора
Atlants