Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Skolotāja darbība bērna personības veidošanās procesa sekmēšanai. Pedagoģiskās v', 1.
  • Конспект 'Skolotāja darbība bērna personības veidošanās procesa sekmēšanai. Pedagoģiskās v', 2.
  • Конспект 'Skolotāja darbība bērna personības veidošanās procesa sekmēšanai. Pedagoģiskās v', 3.
  • Конспект 'Skolotāja darbība bērna personības veidošanās procesa sekmēšanai. Pedagoģiskās v', 4.
  • Конспект 'Skolotāja darbība bērna personības veidošanās procesa sekmēšanai. Pedagoģiskās v', 5.
Фрагмент работы

Personība ir persona, ko raksturo neatkartojamu īpašību kopums, kas nosaka personas izturēšanos, attieksmi un izpaužas aktīvā, apzinigā dzīvesdarbībā.
Personības izaugsme lielā mērā notiek pašaudzināšanas ceļā. Personība sāk veidoties trešā dzīves gada beigās ar gribas un apzinīguma attīstību, kas sāk regulēt iekšējās tieksmes un neatkarību no ārējiem kairinājumiem. Bērns pasaulē ienāk kā indivīds ar savām fiziskajām un psihiskajām īpatnībām (fiziskā uzbūve, nervu darbības tips, temperaments, dotumi, vajadzības u.c.), kas veido tā individualitāti. Lai indivīds veidotos par personību no pašas agrīnās bērnības, ir nepieciešami šādi nosacījumi:
1. fiziskā veselība un veselīga nervu sistēma;
2. vides, kurā cilvēks aug un attīstās, nosacījumi – labvēlīga ģimenes situācija, , drošības izjūta, ko ģimene spēj sniegt bērnam, ģimenes sociāli kulturālais līmenis;
3. pēc iespējas plašākas darbošanās iespējas pieredzes uzkrāšanai un intelekta attīstībai;
4. saskarsme ar citiem;
5. audzināšana un tās ietekmē vērtību sistēmas veidošanās un pašvērtējuma spēju rašanās, kas savukārt sekmē pašaudzināšanas iespēju izveidošanos.

Atlants