-
Pusaudžu slengs
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Žargonismi | 4 |
1.1. | Barbarismi | 5 |
1.2. | Vulgārismi | 6 |
2. | Kāpēc rodas jauni vārdi | 7 |
3. | Vai eksistē „Studentu valoda”? | 9 |
Tēzes | 11 | |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotā literatūra | 13 | |
Vērtēšana | 14 |
Man šī tēma likās interesanta, jo jaunieši savā valodā izmanto pārāk daudz žargonisma.
Žargonismi ir neliterāri vārdi un izteicieni, kurus parasti lietot tikai kāds noteikts sabiedrības slānis.
Šī tēma man liekas aizraujoša, jo arī es esmu pusaudzis un arī es izmantoju savā valodā žargonismus. Un tāpēc es vēlos uzzināt par šo tēmu iespējami vairāk.
Nozīmīgs ir tas, ka valoda ir viens no cilvēku pašizpausmes formām. Īpaši jauniešiem ir raksturīga vēlēšanās būt neatkārtojamiem, individuāliem – ne tikai apģērbā, manierēs, bet arī domās un valodā. Pusaudžiem ir raksturīga tendence pārsteigt, pat šokēt apkārtējos ar izteiktu neliterāru runu, uzskatot to par sava veida individualitātes izpausmi.
Rakstot referātu man ir iespēja noskaidrot, kad un kāpēc ir radušies žargona vārdi un izteicieni, kas piesārņo mūsu dzimto valodu.
Kā radās slengs? Kāpēc to tik daudz izmanto mūsdienās?
Referāta mērķis ir, uzzināt kā radās slengs, kā to izmanto dažādi sabiedrības slāņi savā valodā.
Referāta uzdevumi:
Savākt materiālus.
Uzzināt, kas ir slengs.
Kādas funkcijas tas veic?
Iepazīties ar neliterāro valodu.
Man interesēja, kas ir slengs un kāpēc tas radies, un lielākā daļa informācijas bija atrodama internetā.…
Referāts par žargonismiem,par vārdiem,kurus ikdienā bieži vien lietojam,bet neapzināmies to nozīmi valodā.
