Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Literatūras apraksts | 6 |
1.1. | Ēdienkartes sastādīšana uzņēmumam | 6 |
1.2. | Ēdināšanas uzņēmumu ēdienu gatavošanas pamatu būtība | 8 |
1.3. | Vasaras sezonas raksturojums | 10 |
1.4. | Apkalpošanas kvalitātes pamatprincipi | 12 |
2. | Metodes un metodika | 15 |
2.1. | Monogrāfiskā pētījumu metode | 15 |
2.2. | Anketēšana | 15 |
2.3. | Datu apstrāde | 16 |
3. | Pētnieciskā daļa | 17 |
3.1. | Ēdināšanas uzņēmumu piedāvājuma izvērtējums | 17 |
3.2. | Ēdināšanas uzņēmumu izmanto ēdienu gatavošanas paņēmienu raksturojums un salīdzinājums | 22 |
3.3. | Vasaras sezona uzņēmumu ēdienkartē | 26 |
3.4. | Patērētāju raksturojums un izvērtējums | 28 |
3.5. | Apkalpošanas kvalitātes raksturojums un izvērtējums | 33 |
Secinājumi un priekšlikumi | 37 | |
Izmantotā literatūra | 39 | |
Pielikums | 41 |
SECINĀJUMI
1. Ēdienkartes izveide un sastādīšana ir viens no svarīgākajiem posmiem ēdināšanas uzņēmuma darbības uzsākšanai un pilnveidošanai; bārs „Alus krodziņš” maz uzmanības velta latviskotas ēdienkartes ieviešanai, lai gan bāra vizuālais stils, gan ēdienkartes liela daļa ir balstīta uz latviskām tradīcijām.
2. Ēdienkartes pamatuzdevums ir informēt klientus par uzņēmuma piedāvājumu daudzveidību, tā ietver uzņēmumam raksturīgu piedāvātā sortimenta daudzveidību, Kafejnīcas „Veranda” ēdienkartē ir iekļauti daudz krievu nacionālai virtuvei raksturīgu ēdienu.
3. Visi pētījumā iesaistītie uzņēmumi izmanto vasarai raksturīgus produktus ēdienu gatavošanā. Tas papildina ēdienkartes piedāvājumu un padara to pievilcīgu patērētājiem, kas var izvēlēties sezonai raksturīgus ēdienus.
4. Uzņēmumos tiek izmantoti vasarai raksturīgi produkti, tādējādi ēdienu sastāvs tiek papildināts ar uzturvielām, kas nepieciešamas cilvēka organismam pēc ziemas perioda; vitamīnu un minerālvielu saturošo dārzeņu un augļu iekļaušana ēdienkartē pilnībā to nodrošina.
5. Noskaidrots patērētāju viedoklis par uzņēmumiem, apzinātas klientu domas par ēdināšanas uzņēmumu darbību, kā arī noskaidrotas viņu vēlmes un vajadzības.
6.Apmeklētājiem pirmais iespaids par uzņēmumu rodas kontaktējoties ar apkalpojošo personālu. Vadoties pēc apkalpošanas pamatprincipiem, tie ievēroti visos uzņēmumos, kas ļāva uzlabot un paaugstināt apkalpošanas kvalitātes līmeni.
7.Ne visi respondenti ir apmierināti ar uzņēmuma ēdienkaršu sortimentu – sporta bāra „Senators” apmeklētāju daļa vēlētos plašāku otro ēdienu klāstu, savukārt „Alus krodziņa” viesi uzskata, ka būtu nepieciešams ēdienkarti padarīt vēl latviskotāku iekļaujot tajā vairāk latviešu tradicionālos ēdienus.
8. Nepieciešama ēdienkartes pamatu nostiprināšana, lai tā būtu balstīta uz konkrēto mērķauditoriju. Par pozitīvu tendenci jāatzīst tas, ka uzņēmumi izmanto vasaras sezonai raksturīgus produktus.
9. Izvērtēta veiksmīgai uzņēmējdarbībai nepieciešamā apkalpošanas kvalitāte visos uzņēmumos. Ēdināšanas uzņēmumos saskarsme ar patērētāju ir atslēga uz pozitīva pirmā iespaida atstāšanu uz patērētāju par uzņēmuma darbību; „Verandas” kā arī „Senatora” apkalpošana apmierina klientus.
PRIEKŠLIKUMI
1. Veiksmīgas uzņēmējdarbības turpināšanā nepieciešams izvērtēt ēdienkartes saturu, jo ne visi respondenti ir apmierināti ar uzņēmuma ēdienkaršu piedāvājumu :
Iekļaut ēdienkartē pieprasītus ēdienus, kas atbilst uzņēmuma darbības stilam
Izņemt no ēdienkartes ēdienus, kuri nav pieprasīti patērētāju vidū
Izvērtēt ēdienkartes vienoto stilu, piemēram, kafejnīcai „Veranda” būtu nepieciešams visu akcentu likt uz krievu nacionālo virtuvi. Turpretī bāram „Alus krodziņš” būtu jāpārdomā latviskotas ēdienkartes ieviešana.
2. Uzņēmumu piedāvājumam jāatbilst, patērētāju pieprasījumam, tāpēc uzņēmumos nepieciešams izvērtēt patērētāju viedokli un ja tas saskan ar uzņēmuma darbības būtību, tad nepieciešams mainīt vai pilnveidot ēdienkartē piedāvāto sortimentu. Piemētam, sporta bārā „Vienos vārtos” nepieciešams paplašināt ēdienkartē piedāvāto sortimentu, jo kā liecina pētījumi tad daļa respondentu nav apmierināti ar piedāvājumu.
3. Jūrmalā liela daļa tūristu vēlas izbaudīt Latvijai raksturīgus produktus un ēdienus, tādēļ būtiski patērētājiem piedāvāt produktus, kas sezonas laikā ir pieejami. Nepieciešams izveidot daudz tipiskākas vasaras ēdienkartes, kurās būtu iekļauti vairāk vasarā nepieciešamie produkti – gan svaigi dārzeņi, gan augļi, gan viegli piena produkti, kas ēdienkartēs praktiski nav pieejami.
4. Apkalpojošajam personālam „Vienos vārtos” un arī „Alus krodziņā” nepieciešams ievērot pamatprincipus viesu apkalpošanā, kā pieklājība, atsaucība, sapratne un māka komunicēt, kā arī citi pamatprincipi.
5. Uzņēmumiem jāizvērtē personāla spēja darboties viesu apkalpošanā, jo ne visi cilvēki ir piemēroti saskarsmē ar klientiem. Piemēram, kautrīgi, nekomunikabli, viegli aizkaitināmi cilvēki nav piemēroti darbā ar klientu apkalpošanu.
6.Apkalpošanas kvalitātes uzlabošanai nepieciešams uzlabot personāla profesionālo līmeni apmeklējot speciālus kursus, lai apgūtu nepieciešamās zināšanas, kā arī uzlabotu iemaņas saskarsmē ar patērētāju.…
IEVADS Ēdienkarte ir uzņēmuma vizītkarte un ar tās palīdzību patērētājs iegūst informāciju par uzņēmuma sniegto pakalpojumu klāstu ēdināšanas jomā. Tāpēc ir pareizi jāsastāda ēdienkarte, ņemot vērā dažādus apstākļus, piemēram, ēdienu sortimenta izvēle atbilstoši uzņēmuma tipam un darbības veidam. Objektīva ēdienkartes izvērtēšana ir svarīgs posms ikviena ēdināšanas uzņēmuma veiksmīgā attīstībā. Lai veiksmīgi darbotos, uzņēmumiem ir jāizvērtē arī apkalpošanas kvalitāte, kā arī būtu vēlams apzināt patērētāju domas par uzņēmuma darbību. Veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā ir patērētāju vēlmju un vajadzību ievērošana. Tāpēc tiek veikts konkrētais pētījums. Veicot pētījumu , tika noskaidrots vai, apmeklējot ēdināšanas uzņēmumus, Jūrmalā ir iespējams ieturēt veselīgas un uzturvielām bagātas maltītes, kas apmierinātu patērētāju vēlmes un vajadzības.