Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.03.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 1.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 2.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 3.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 4.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 5.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 6.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 7.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 8.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 9.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 10.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 11.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 12.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 13.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 14.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 15.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 16.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 17.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 18.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 19.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 20.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 21.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 22.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 23.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 24.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 25.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 26.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 27.
  • Реферат 'Runas semantika un veidošanās procesi', 28.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
  Teorētiskā aktualitāte    3
  Referāta darba mērķis un uzdevumi    4
  SEMANTIKA    6
  Semantiskā valoda    8
  Semantiskie lauki un gramatiskās semantikas loma komunikācijā    10
  Valodas līmeņu hierarhija    11
  RUNA    13
  Valodas attīstība bērniem no 0 līdz 7 gadu vecumam    14
  Bērna runa un valodas kāpnes    17
  Bērna runa un valodas attīstības priekšnoteikumi    18
  Aspekti, kas ietekmē bērna runas attīstību    19
  SECINĀJUMI    21
  LITERATŪRAS SARAKSTS    22
  PIELIKUMS    23
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
1. Semantika ir cieši saistīta ar valodas funkcijām. Vilhelms fon Humbolts par valodas vērtējuma kritērijiem uzskata skaidrību, noteiktību un tautas radīto ideju dzīvīgumu.
2. Vārdiem, frāzēm, zīmēm, žestiem, simboliem un gramatikai ir visas nozīmes valodas sistēmā. Tas palīdz runātājam izteikt savas domas un jūtas apkārtējiem saprotamā veidā. Visiem vārdiem ir noteikta nozīme, tomēr to izraisītās asociācijas katram cilvēkam var atšķirties atkarībā no viņu pieredzes. Semantiskās prasmes ir svarīgas, lai attīstītu pasaules izpratni.
3. Šodienas bērniem ir sarucis vārdu krājums, teikuma veidošanas spējas kļuvušas mazākas. Logopēdi to saista ar tālruņa un datora ietekmi, vecāku aizņemtību. Nereti vecāki minimāli sarunājas ar saviem bērniem, sakot: mēs ģimenē tādi „klusētāji”.
4. Novērots, ka ar pirmajiem bērniem vecāki runā vairāk, jo viņiem ir vairāk laika ar mazuli nodarboties. Kad ģimenē jau ir vairāki bērni, dažreiz vecāki spēlēšanos uztic brāļiem un māsām, ar kuriem komunikācija nav līdzvērtīga kā ar pieaugušajiem. Arī tas var ietekmēt valodas attīstību.
5. Agrāk uzskatīja, ka bērnam līdz 5 gadu vecumam ir jāspēj izrunāt pilnīgi visas skaņas, arī veidot pareizu teikuma struktūru. Tagad atzīst, ka skaņu izruna var pilnveidoties mazliet ilgāk, tomēr līdz skolas gaitu uzsākšanai visu skaņu izruna ir jāapgūst. Grūtā “r” burta izrunu var gaidīt līdz pat piecu, sešu gadu vecumam.
6. Dodoties uz skolu, bērnam vajadzētu brīvi spēt komunicēt ar apkārtējiem, pārliecināti apmainīties ar informāciju. Savas domas vajadzētu spēt paust sakarīgi un pārliecinoši. Parasti šajā vecumā sāk izmantot abstraktus jēdzienus.

Коментарий автора
Atlants