-
Vai slimnīcu reforma un Neatliekamā medicīniskā palīdzības dienesta izveide nodrošina vienlīdz kvalitatīvu neatliekamās medicīniskās palīdzības pieejamību visai sabiedrībai
2011–2015 гг.
Slimnīcu optimizācija un NMP dienesta izveide izmaksā daudz vairāk, nekā iepriekšējā sistēma, tādējādi tiek atņemti līdzekļi citiem nepieciešamajiem veselības aprūpes izdevumiem, tādēļ rodas jautājums vai šāda sistēma ir labāka un nodrošina sabiedrībai tādu pašu un vēl labāku medicīnisko pakalpojumu kvalitāti kā pirms 2009.gada medicīnas reformām.
Medicīnas sistēmā ir ļoti daudz problemātisku jautājumu, jo atrisinot vienu ( tas ir piešķirot papildus līdzekļus kādai nozarei, tie tiek atņemti kādai citai) problēmu, rodas citas, un kamēr veselības aprūpes sistēma netiks sakārtota, nevar runāt patiešām labu, kvalitatīvu medicīnisko aprūpi sabiedrības labā.
Tomēr, uzskatu, ka NMP dienesta budžetam ir vajadzīgi daudz vairāk papildus līdzekļi no valsts, kur, manuprāt, tieši budžeta sadalē būtu jāveic reorganizācija un veselības ministrijai jāpiešķir papildus līdzekļi.
NMP dienests ir tas, kas palīdz personām izdzīvot, kad tas ir visvairāk nepieciešams. Ja iedzīvotāja saslimšanas vai savainojuma gadījums nav akūts tad palīdzēt ir daudz vieglāk, bet, ja cilvēks ir nonācis nelaimē, kad katra sekunde ir svarīga, tad žēl, ka viņam nākas aiziet bojā dēļ tā, ka NMP dienestam bija jāveic pārāk garš ceļš, lai, pirmkārt, nokļūtu līdz viņam un, otrkārt, nogādāt tuvākajā slimnīcā, kurā sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību.
Uzskatu, ka lielāka uzmanība jāpievērš tieši medicīniskajai aprūpei lauku reģionos, jo, ja pilsētās neatliekamo medicīnisko palīdzību var nodrošināt salīdzinoši īsā laika posmā, tad lauku reģionos cilvēki tieši lielais attālums ir liktenīgs. Lai gan vienmēr cilvēkiem, kas dzīvo pilsētās ir lielākas prioritātes ir jāatceras galvenais, ka mēs dzīvojam demokrātiskā valstī un, ka ikvienam ir tiesības saņemt neatliekamo medicīnisko palīdzību.
…
2009.gadā Latvijā notika būtiskas veselības aprūpes strukturālās reformas kā rezultātā tika slēgtas vairākas slimnīcas, neatliekamā medicīniskā palīdzība tiek nodrošināta tikai 21 slimnīcās, 6 slimnīcas strādā kā aprūpes slimnīcas, kur ārstējas pacienti ar hroniskām saslimšanām un vēl 12 specializētās slimnīcas. Vienlaikus katrā ārstniecības iestādē sekmējot dienas stacionāru attīstību un mājas aprūpi ar mērķi nodrošināt tieši vidējam medicīniskajam personālam reģionos saglabāt darba vietas. Bet izveidojoties šādai slimnīcu optimizācijai bija nepieciešama alternatīva, lai, vēl joprojām, tiktu nodrošināta neatliekamā medicīniskā palīdzība ar brigāžu mašīnām. Tādēļ, laika periodā no 2009.gada aprīļa līdz 2010.gada 1.jūlijam, tika pilnībā pabeigta vienotā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (turpmāk arī NMP dienests) izveide, līdzšinējo 39 pašvaldību iestāžu vietā. Līdz ar mediķu brigāžu iekļaušanos valsts NMP dienestā izzuda līdzšinējās brigāžu ierobežojošās rajonu robežas, ar mērķi, ka uz izsaukuma vietu dodas tuvākā mediķu brigāde, ātrāk nonākot palīdzības sniegšanas vietā.