-
Latvija un Baltijas jūra
Реферат18 Право, Коммуникации, транспорт, связь, История, культура
Sekas
Novērtē un nosaka piesārņojuma raksturu, apjomu un iespējamās sekas un nodrošina operatīvās darbības piesārņojuma seku likvidēšanai. Pasākumu norises ģeogrāfiskā vieta ir tālu no krasta vai ostas un/vai uzglabāšanas iekārtas pagaidu izvietošanai avāriju seku likvidācijas kuģos nav piemērotas vai tās nav iespējams nogādāt pasākumu norises vietā, par pagaidu izvietošanas līdzekļiem tiek nolīgti tankkuģi, naftas liellaivas, kuģi asfalta transportēšanai vai citas līdzīgas iekārtas. Tā kā nafta uz jūras ūdens virsmas bieži vien ar laiku kļūst ļoti viskoza, ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk apgādāt pagaidu izvietošanas tilpnes ar apsildes ierīcēm, lai atvieglotu turpmāko pārkraušanu uz sauszemes transportu.
Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta rīcībā ir divi jūras spējīgi kuģi un viena jūras liellaiva, katrs no šiem peldlīdzekļiem ir aprīkots ar naftas piesārņojuma seku likvidācijas aprīkojumu, kurš sastāv no borta skimmera suku tipa komplektiem, jūras tipa norobežojošām bonām un iegremdējamiem naftas savākšanas sūkņiem.
Jūras spēku Krasta apsardzes piesārņojuma seku likvidācijas aprīkojuma sastāvā ir 2 200 m jūras tipa norobežojošās bonas, 120 m krasta tipa norobežojošās bonas, 500 m upes tipa norobežojošās bonas, 5 400 m absorbējošās bonas, 6 000 kg absorbenta granulas, 4 borta skimmera suku tipa komplekti, 3 iegremdējami naftas savākšanas sūkņi, 9 lieljaudas naftas ūdens maisījuma sūkņi, 8 peldošās naftas pagaidu uzglabāšanas tilpnes ar kopējo tilpumu 110 m3, 1 dispersantu izsmidzināšanas iekārta ar 2 000 litriem dispersanta koncentrāta, 1 tvaika ģenerators un 1 naftas tralēšanas komplekts.
…
Latvija atrodas pie Baltijas jūras. Baltijas jūra ir cieši saistījusi latviešus ar jūrniecību. Prasmīga kuģošana, burinieku būve, ostu attīstība palīdzēja veidot jūrniecības zemes ekonomiku, veda mūsu tautu uz pārticību un palīdzēja nest Latvijas vārdu pasaulē. Kuģniecības attīstību Latvijas teritorijā noteica izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis un daudzie ūdensceļi. Baltijas jūra, Rīgas līcis, Daugava, Venta, Gauja, Lielupe veicināja tranzīttirdzniecību, pilsētu rašanos, ostu veidošanos un kuģu būvi. Kuģošana tagadējā Latvijas teritorijā sākās līdz ar cilvēku apmešanos uz pastāvīgu dzīvi pie Baltijas jūras un lielākajām upēm. Bet līdz ar kuģošanas sākumu, sākās arī kuģu avārijas. Tā kā mūsdienās kuģi ir daudz lielāki un ir arī kuģi, kas pārvadā lielus daudzumus naftas, to avārijas nodara daudz lielākus postījumus kā agrāk.
JŪRAS DROŠĪBA AVĀRIJAS SEKU LIKVIDĀCIJA UZ ŪDENS LATVIJĀ