Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.10.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 1.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 2.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 3.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 4.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 5.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 6.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 7.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 8.
  • Реферат 'Farmācijas nozare Latvijā', 9.
Фрагмент работы

Jūs redzat pie aptiekas izkārtni ar vienu nosaukumu, bet izrādās, ka šī aptieka pieder īpašniekam ar pilnīgi citu nosaukumu. Un tas vēl nav viss. Patiesībā zāļu tirgotava ir vēl citu, bieži vien nemaz īsti nezināmu īpašnieku kontrolētas ķēdes vai apvienības dalībniece, un arī licence aptiekas darbībai savulaik izsniegta pilnīgi citam komersantam. Jā, Latvijas farmācijas biznesā, kura apjomus labi raksturo kaut vai pērn aptiekās iegādātie medikamenti par gandrīz 180 miljoniem latu, gandrīz nekas nav tā, kā izskatās.1
Viens no jautājumiem, kurš Latvijā neliek mieru ne farmācijas biznesa pārstāvjiem, ne arī tā uzraugiem, ir aptieku ķēžu darbība. No vienas puses, tās tiek uzskatītas par lieliem bubuļiem, kas izspiež no tirgus "īstos farmaceitus", taču, no otras puses, ir skaidrs, ka aptieku ķēdes, centralizēti iepērkot medikamentus no vairumtirgotājiem, tos saņem ar ievērojamām atlaidēm, un tas ir acīm redzams izdevīgums pacientiem (kaut arī pilnīgs posts individuālajām aptiekām). Jebkurā gadījumā — cilvēkam no malas ir gandrīz neiespējami saprast, kas šeit īsti ir kas.
1.Konkurence nozares ietvaros.
Latvijas ietvarā galvenie konkurenti varētu būt:
Diennakts aptiekas, kas sniedz savus pakalpojumus arī pēc oficiālā darba laika.( Mēness aptiekas, „Rudens aptiekas”, Sentor Farm aptiekas.);
Fiksētās izmaksas šajā nozarē ir augstas;
Iziešanas barjeras ir augstas, var viegli aiziet no konkurences;
Ir samērā liels konkurējošo firmu skaits un katrs patērētājs var izvēlēties sev tīkamāko;
Ir noteikta līdera farmācijas tirgū.

2. Patērētāju spēks.
Piedāvātajām precēm un pakalpojumiem ir pirmās nepieciešamības funkcija, tāpēc pircēji ir gatavi maksāt augstas cenas;
Iegādājoties preci ir pieejamas atlaides.(piem. pensionāriem un studentiem, uzrādot atbilstošu dokumentu);
Pircēji iegādājas lielus apjomus, jo bez zālēm spēj iztikt tikai retais;
Pircējs dēļ preces cenas var izvēlēties, kura uzņēmuma pakalpojumus izvēlēsies.(piem. Eiroaptiekai ir samērā zemas cenas salīdzinot ar citām).…

Коментарий автора
Atlants