Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.01.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Atbildes uz jautājumiem par Leonīda Maciha rakstu "Dievs un vēsture: ebreju skat', 1.
  • Конспект 'Atbildes uz jautājumiem par Leonīda Maciha rakstu "Dievs un vēsture: ebreju skat', 2.
  • Конспект 'Atbildes uz jautājumiem par Leonīda Maciha rakstu "Dievs un vēsture: ebreju skat', 3.
Фрагмент работы

7. Kā jūdaisms interpretē cilvēka dabu?
Autors uzskata, ka cilvēka dabā nav iespējams pagriezt kreiso vaigu, ja tiek sists pa labo. Cilvēka daba nav ideāla, līdz ar to viņš nav spējīgs pagriezt otru vaigu, ja viņam tiek darīts pāri. Jūdaismā tiek aicināts neidealizēt cilvēku. Cilvēka dabā ir rīkoties saskaņā ar saviem impulsiem, kas nereti ir negatīvi. Cilvēka iekšējās kaislības var būt nekontrolējamas un mežonīgas, līdz ar to ar tām jāapietas uzmanīgi. Jūdaismā tiek uzskatīts, ka cilvēkam piemīt divas tieksmes – velēšanās darīt labu un vēlēšanās darīt ļaunu. Šie divi pretnostatījumi tad arī raksturo cilvēku dabu. Pieņemot abas šīs tieksmes, cilvēkam nav jācenšas sevi kaut kādā mērā pārvarēt vai cīnīties ar savām īpašībām, bet gan tās izmanot cēlu mērķu sasniegšanai. Turklāt ebreji uzskata, ka Dievs jau radīja cilvēku ar visām viņa nepilnībām, kuras cilvēkam jāiemācās lietot pareizā virzienā.
8. Kādēļ Leonīds Macihs neatbalsta cionismu?
Viņa skatījumā cionisms paredz vēstures beigas, tās vēstures beigas, kur ebreji ir liecinieki citām tautām par Dievu. Tas nav pieļaujams, jo vēsture nav beigusies. …

Atlants