Оценка:
Опубликованно: 22.03.2021.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Iedzimta gūžas displāzija', 1.
  • Конспект 'Iedzimta gūžas displāzija', 2.
  • Конспект 'Iedzimta gūžas displāzija', 3.
  • Конспект 'Iedzimta gūžas displāzija', 4.
  • Конспект 'Iedzimta gūžas displāzija', 5.
  • Конспект 'Iedzimta gūžas displāzija', 6.
Фрагмент работы

Otrā rehabilitācijas posmā, pēc femur galviņas repozicijas, fiksācijas posmā, galvenais mērķis rehabilitācijai ir muskuļu hipotonijas un distrofisku procesu attīstībās profilakse. ĀV notiek 3-5 reizes dienā, pielieto vispār attīstošos vingrinājumus+ aktīvus dinamiskus vingrinājumus, piemēram – kairinot pēdas virsmu bērnam, var izraisīt pastiprinātas kustības ekstremitātes. Papildus pielieto fizikālās medicīnas procedūras – elektroforēze. Papildus var pielietot masāžu.
Trešais periods – pēc biksīšu/ kāpšļu noņemšanas, rehabilitācijas mērķis ir apakšējas ekstremitātes muskuļu stiprināšana.
VOJTA metode ar speciālu punktu aktivizāciju izsauc trūkstošus kustību kompleksus; lai to sasniegtu, katram bērnam individuāli, atkarībā no attīstības stadijas, tiek noteikta izejas pozīcija un izejas zona.

Masāža
Gidrokinezioterapija – vingrinājumi ūdenī, kas apvieno sevī kinezioterapiju, akvamasāžu un relaksāciju. Mērķis – gūžas locītavas pareiza attīstība, pareizas formas izveidošana, locītavas fiksācija maksimālās korekcijas stāvoklī. Vingrinājumu komplekss ūdenī jāizveido tā, lai ieslēdzas vairākās muskuļu grupas un ne mazāk par divām locītavām. Nodarbību laika uz bērna smadzeņu garozu iedarbinās dažādi signāli un kairinātāji, kas ir saistīti ar ūdens izjūtu un to mehānisko iedarbību, dzirdes un redzes sajūtam nodarbības laikā, padziļinātas elpošanas un elpas aizturi utt. Bērna smadzenes notiek izmaiņas, kas aktivizē ne tikai kustību centrus, bet regulē visus saistītas centrus, kas, savukārt uzlabo organisma darbību kopumā.

Коментарий автора
Atlants