Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 1.
  • Конспект 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 2.
  • Конспект 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 3.
  • Конспект 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 4.
  • Конспект 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 5.
Фрагмент работы

Tādējādi jāsecina, ka globalizācija kļūst arvien svarīgāka visiem uzņēmumiem, pat tiem, kas paši neplāno paplašināt savu darbību starptautiskā mērogā; arī šos uzņēmumus tieši vai netieši ietekmē gan ārvalstu konkurence, gan arī vietējie uzņēmumi, kuri darbojas starptautiskā mērogā. 1 Piemēram, šāda globalizācija ietekmē uz Latvijas uzņēmumiem spilgti vērojama bezalkoholisko dzērienu nozarē, proti, ja agrāk varējām iegādāties tikai Cido, Gutas un Pūres dabīgās sulas, tad tagad šiem uzņēmumiem nākas konkurēt ar dažādām ārvalstu firmām, kas sulas (nektārus) piedāvā par zemākām cenām, kas šajos krīzes apstākļos ir samērā nozīmīgs faktors. Tomēr šajā pašā faktā, proti, ārzemju konkurencē, saskatu arī pozitīvo ietekmi, proti, pašmāju ražotājiem ir stimuls uzlabot savu produkciju, to dažādot un pilnveidot. Piemēram, ja runājam par Cido sulām, tad jāsaka, ka konkurences ietekmē produkcija ir krietni vien uzlabojusies, proti, ja kādreiz patērētājiem tika piedāvātas tikai 3 veidu sulas, tad tagad ir pieejami vismaz seši dažādi veidi. Tāpat Cido pārtikas grupa paplašinājusi sortimentu, piedāvājot ne vien sulas, bet arī cita veida bezalkoholiskos dzērienus, piemēram, ledus tēju, kas veiksmīgi konkurē ar līdzīgu ārzemju produktu (Cappy). …

Коментарий автора
Atlants