-
Pasaku priekšā lasīšanas kultūra bērniem mūsdienās
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pasaku priekšā lasīšanas nozīme | 6 |
2. | Pasaku terapija | 8 |
3. | Pasaka var palīdzēt ģimenei | 10 |
4. | Vakara pasakas | 11 |
5. | Aptauja „Pasaku priekšā lasīšanas kultūra bērniem mūsdienās” | 14 |
Secinājumi | 21 | |
Izmantotā literatūra | 22 | |
Pielikums | 23 |
Secinājumi
1) Pasakās ir viss, ar ko bērns sastapsies reālajā dzīvē, viņa zemapziņā veidojas sava veida „informācijas banka” par dzīves situācijām. Izprotot situācijas pasakās, vinš izprot pasauli un arī sevi.
2) Brīžos, kad bērna emocijas un uztvere ir ilgstoši sakāpināta, ir iespēja ar pasaku terapijas palīdzību atkal atgūt psiholoģisko līdzsvaru bērnam vispiemērotākajā un vieglāk saprotamākajā veidā.
3) Ar pasaku palīdzību pazūd „siena” starp jaunību un vecumu, bet paliek mūžsenās vērtības, pie kurām pieturoties arī pats cilvēks kļūst vieds un spēj izprast ģimeni, mīlestību, draudzību un citus tikumus kā vērtību.
4) Vakara pasaka pirms gulētiešanas ne vien palīdz bērnam aizmigt, bet arī satuvina ģimeni pēc dienas notikumiem.
5) Vecākiem nevajadzētu cenzēt pasakas, kurām jau ir labas beigas, jo jāatceras tas, ka bērnu domāšanas veids būtiski atškiras no pieauguō domāšnas veida. Pasakā nogalinātais pūķis, viņam neliksies nekas cits, kā vien labā uzvara pār ļauno.
6) Strādājot pie anketu apkopošanas, darba autore sastapās ar ļoti apsveicamu rezultātu, kurš parādīja, ka mūsdienās pasakas vēl tiek lasītas.
Analizējot šo darbu, darba autore ir secinājusi, ka izvirzītā hipotēze ir pierādījusies daļēji. Pēc respondentu atbildēm var secināt, ka pasakas satuvina ģimeni, bet, lai pierādītu bērna fantāzijas attīstīšanos ir jāveic daudz lielāki un profesionālāki pētījumi. Darba autore apkopojot rezultātus secināja, ka pasaku priekšā lasīšanas tradīcīja kā vērtība tik drīz neizzudīs.
…
Darbā analizēts: Pasaku priekšā lasīšanas aktualitāte mūsdienās un šīs kultūras labā ietekme uz ģimeni. Pasaku terapijas teorija. Sabiedrības uzskati, par pasaku priekšā lasīšanu. Darba mērķis: Uzzināt vai pasaku priekšā lasīšana mūsdienās ir aktuāla. Darba uzdevumi: 1) noskaidrot, pasaku priekšā lasīšanas kultūra mūsdienās ir aktuāla; 2) cik lielā mērā IT „izspiež” pasaku lasīšanu klātienē; 3) noskaidrot, vai pagājušā gadsimta lasītākās pasakas ir pieprasītas arī šodien; 4) kas ir pasaku terapija; 5) apkopot un izdarīt secinājumus par pētāmo tēmu. Pētījumā secināts: ka hipotēze ir daļēji apstiprinājusies, liela daļa sabiedrības piekrīt, ka pasakas ne tikai attīsta bērnu fantāziju, bet arī satuvina vecākus ar bērniem. Atslēgas vārdi: pasaku priekšā lasīšana, grāmatu aktualitāte. Darbs satur: 22 lapas, 7 attēlus, 1 pielikumu. Darba praktiskajā daļā veikta anketēšana izmantojot interneta vietni www.visidati.lv. Tika aptaujāti 50 respondenti, kuru vidējais vecums bija 28,4 gadi. Darba rezultāti tika apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 7 diagrammās.