Оценка:
Опубликованно: 08.04.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Alberts Bels "Būris"', 1.
  • Конспект 'Alberts Bels "Būris"', 2.
  • Конспект 'Alberts Bels "Būris"', 3.
Фрагмент работы

67. Kāpēc, būdams nebrīvs, ieslodzīts būrī, Bērzs nonāk pie savas dzīves vērtīgākajām atziņām?
• Atrazdamies uz dzīvības un nāves robežas, viņš sāk izprast pats sevi. Bērzs atcerējās savu dzīvi ārā un atzina, ka daudzas reizes dzīvojis ar svešu gribu un svešu padomu. Vairākkārt viņa rīcība bijusi tieksme atdarināt nevis nepieciešamība. Mantas viņš iegādājās tāpēc, ka tās jau bija kolēģiem. Bērzs domāja, ka ārā biežāk nekā savas domas izmantojis jau gatavus šablonus. Bērzs saprot, ka viņa līdzšinējiem sasniegumiem , naudai, sabiedrībā pieņemtiem uzskatiem nav nekāda vērtība, jo te tagad viņa dzīvība atkarājas no tā, cik gudrs viņš būs ar savu prātu. Bērzs cīnās ar atmiņām, vientulību un bailēm. Beigās Bērzs nonāk pie atziņas, ka mēs paši sevi mēdzam ieslodzīt būrī. Viņš atklāja- ja nav cita darba, arī dzīvot ir darbs. Svarīgākais un neatliekamākais darbs patlaban ir dzīvot.

68. Kuros iepriekš lasītos literāros darbos jūs esat saskatījuši līdzīgu cilvēka meklējumu ceļu?
• Daniels Defo "Robinsons Krūzo"
• Romāna galvenā tēma ir cīņa ar dabu un prasme izdzīvot tajā, kas romāna galvenajam varonim arī izdevās. Visa Robinsona dzīve uz salas pierāda, cik daudz var paveikt vienkāršs cilvēks, cik neierobežotas ir cilvēka spējas. …

Коментарий автора
Atlants