-
Kas ir bērnu radošums
Manuprāt, viens no mūsdienu aktuālākajiem jautājumiem ir bērna kreatīvo spēju veicināšana, kā arī vecāku un pedagogu izglītošana šajā jomā. Kreatīvas spējas jāattīsta katram bērnam, jo tieši radošums turpmākajā dzīvē palīdzēs viņiem rast pareizo risinājumu grūtās situācijās un jautājumos.
Bērni pirmsskolas vecumā labprāt nodarbojas ar zīmēšanu, aplicēšanu, veidošanu un dziedāšanu. Un tieši ar šīm nodarbēm ir visvieglāk attīstīt kreatīvās spējas. Piemēram, mūzika ir viens no skaistākajiem mākslas veidiem, kas pauž cilvēku domas, jūtas un pārdzīvojumus. Laba mūzika modina cilvēkā pozitīvās rakstura īpašības, bagātina jūtu pasauli, padara gaišākas viņa domas. Tāpēc bērnu muzikālajai attīstībai jāvelta liela uzmanība jau agrā bērnībā. Nopietni ir jādomā par to, kā bērnu ievadīt skaistajā mūzikas pasaulē. Sistemātiski mācot, pieaugušajiem jārada bērnos emocionāla atsaucība pret mūziku, jāsāk attīstīt viņu muzikālā dzirde, ritma izjūta utt. Jāsaprot, ka ikvienā bērnā snauž lieli radošie spēki. Bērns pēc dabas ir ļoti aktīvs, kustīgs un darbīgs. Muzikālajās izpausmēs viņš ir vienkāršs, aizkustinošs un dabisks. Jāpiebilst, ka tieši muzicēšana ir viens no labākajiem intelektuālo spēju attīstītājlīdzekļiem. Tādējādi muzicēšana (spēlēšana, dziedāšana utt.) ir ļoti piemērota bērna jaunradei, radošās fantāzijas un intuīcijas attīstīšanai.
…
Autore Z. Kagaine bērna radošumu saista ar zinātkāri, brīnīšanos, pozitīvu neapmierinātību, spēju riskēt un uzdot jautājumus, toleranci pret jauno, spēles prieku, vēlēšanos visu saistīt mijiedarbībā, domāšanas prieku. Radošums kā personības īpašība vienlaikus ir cilvēka emocionālās attieksmes un spēju kopums, kas veidojas radošā procesā un darbībā, kā radošas domas, idejas, iztēles tēli un iegūtais radošais darba rezultāts. Pēc tā visa var secināt, ka radoša personība ir pētnieks, kas nemitīgi meklē un pēta, un šajā procesā veidojas kreatīvais jaunais produkts, ko var saistīt ar izziņas spēju un zinātkāri.