Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Analītiskā daļa | 4 |
1.1. | Kvalitātes vadīšanas pamats | 4 |
1.1.1. | Kvalitātes jēdziens | 4 |
1.1.2. | Kvalitātes līmeņi | 5 |
1.2. | Kvalitātes sistēmas | 6 |
1.3. | Kvalitātes vadīšanas tehnikas | 8 |
1.4. | Kvalitātes vadīšanas panākumu ietekmējošie faktori | 9 |
1.5. | Starptautiskais kvalitātes vadīšanas standarts | 11 |
2. | Aprēķinu daļa | 13 |
2.1. | Uzņēmuma apraksts | 13 |
2.2. | Preces apraksts | 13 |
2.3. | Kvalitātes politika uzņēmumā | 14 |
2.4. | Labas ražošanas prakse uzņēmumā | 15 |
2.5. | Preces kvalitātes uzlabošanas efektivitāte | 18 |
Secinājumi | 25 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 26 |
1. Analītiskā daļa
1.1. Kvalitātes vadīšanas pamats
Kvalitāte tā ir problēma, kas cilvēkus saistījusi jau kopš seniem laikiem. Vēsturiski izveidojušās daudzas metodes noteikta kvalitātes līmeņa produkcijas ražošanai, kas galvenokārt balstītas uz pieredzi, nevis uz teorētiskām zināšanām. Par nekvalitatīva darba veikšanu bieži vien draudēja bargs sods – kā miesisks, tā arī mantisks. Tomēr ne jau sodi veicinājuši kvalitātes attīstību, bet gan nepieciešamība izdzīvot un konkurence. Vienmēr bijis tā, ka par kvalitatīvāku preci vai pakalpojumu maksāts vairāk un tikai labākā un kvalitatīvākā prece varējusi iekarot pircēju uzticību.
Prasība nodrošināt kvalitāti, kas galvenokārt attiecās uz celtniecību, tika noteikta jau senajā Ēģiptē. Un pilnīgi iespējams, ka noteiktas prasības kvalitātei eksistēja arī vēl tālākā senatnē [1. 5lpp.].
1.1.1. Kvalitātes jēdziens
Kas tad šī kvalitāte, kas satraukusi cilvēku prātus jau kopš seniem laikiem un vienmēr prasījusi – labāk, skaistāk, ērtāk, drošāk…
Kvalitātes jēdziena formulējums dažādos literatūras avotos ir atšķirīgs, piemēram:
• kvalitāte ir produkta īpašību kopums, kas nosaka tā spēju apmierināt iepriekš noteiktas vajadzības.
• Kvalitātes ir objektu raksturotājkopa, kas nosaka tā atbilstību noteiktām vai iedomātām prasībām.
…
ekonomiskais izdevīgums pēc kvalitātes sistēmas ieviešanas
