ATBILDES
1. P. 2. N. 3. N. 4. P. 5. C. 6. C. 7. B. 8. C. 9. A. 10.a) 61,067; b) 20,8; c) 39,63; d) 3,354; e) ir nozīmīgas. 11. a) 1134,0; b) 680,0; c) 20,01; d) 3,403; e) ir nozīmīgas. 12. a)58; b) 35; c) 35,5; d) 1,66; e) 21,4; f) 2,642. 13. a) 299; b) 19; c) 59,8; d) 10,6; e) 5,643; f) 2,740. 14. a) 172; b) 15; c) 14; d) 11,5; e) 1,22; f) 3,682. 15. a) 398; b) 19; c) 79,6; d) 21,2; e) 3,762; f) 2,740.
…
1. Kas ir “ Dispersiju analīze“ ? 2. Kādi pieņēmumi nepieciešami, veicot dispersiju analīzi? 3. Kā nosaka brīvības pakāpju skaitu? 4. Kā aprēķina izskaidroto noviržu kvadrātu summu? 5. Kā aprēķina neizskaidroto noviržu kvadrātu summu? 6. Kas ir kopīgo noviržu kvadrātu summa? 7. Kā nosaka kritisko vērtību? Uzdevumi 1. P N Dispersiju analīze novērtē, vai izlases dati dod pietiekamu pamatu apgalvojumam par to, ka vidējie lielumi kopumos nav atšķirīgi 2. P N Dispersiju analīze ļauj noskaidrot, cik cieša ir sakarība starp faktorālo un rezultatīvo pazīmi 3. P N Vienfaktora dispersiju analīzi lieto gadījumos, kad rezultatīvā pazīme ir sagrupēta pēc vairākām faktorālām pazīmēm 4. P N Faktorālā pazīme ir faktors, kuru eksperimentos kontrolē 5. Primārā atšķirība starp “Dispersiju analīzi” un regresijas modeli ir tā, ka: A regresijas modelī atkarīgais mainīgais ir kvantitatīvs lielums, bet dispersiju analīzē atkarīgais mainīgais ir kvalitatīvs lielums B regresijas modelī neatkarīgajam mainīgajam ir jābūt kvantitatīvam lielumam, bet dispersiju analīzes modelī neatkarīgajam mainīgajam ir jābūt kvalitatīvam lielumam C neviens no minētajiem 6. Uzņēmumā 40 jauno darbinieku izlase ir sadalīta 4 grupās, katrā grupā 10 cilvēku. Viena grupa tiek apmācīta pēc A programmas, otra grupa pēc B programmas, trešā grupa pēc C programmas, bet ceturtā grupa pēc D programmas. Jāsalīdzina četru grupu apmācību lietderības rezultāti. Starpgrupu noviržu kvadrātu summai brīvibas pakāpju skaits ir _______ un neizskaidroto (nejaušo) noviržu kvadrātu summai brīvības pakāpju skaits ir __________. A 4 un 40 B 4 un 36 C 3 un 36 D 3 un 39 E neviens no minētajiem Nākošie divi jautājumi attiecas uz sekojošu piemēru. Uzņēmumā 60 jauno nodarbināto izlase ir sadalīta 4 grupās, katrā grupā 15 cilvēku. Viena grupa tiek apmācīta pēc A programmas, otra grupa pēc B programmas, trešā grupa pēc C programmas, bet ceturtā grupa pēc D programmas. Jāsalīdzina četru grupu apmācību lietderības rezultāti.



