-
Mūsdienu didaktiskās pieejas un to pedagoģiski psiholoģiskie risinājumi
Оцененный!
| Nr. | Название главы | Стр. |
| 1. | Ievads. Sociālkognitīvais virziens personības psiholoģijā | 2 |
| 2. | Kognitīvā pieeja mācību procesā | 4 |
| 3. | Matemātikas mācīšanās, izmantojot kognitīvo pieeju | 5 |
| 4. | Skolēnu radošās domāšanas attīstīšanas iespējas | 8 |
| 5. | Matemātikas mācīšanā izmantojamās metodes | 9 |
| 6. | Interaktīvas mācību metodes | 9 |
| 7. | Spēle „Matemātikas vilciens” | 10 |
| 8. | Aktīvas darba metodes | 12 |
| 9. | Nobeigums | 14 |
| 10. | Izmantotā literatūra | 15 |
Kognitīvās pieejas mācību procesam teorētiskais pamats ir sociāli kognitīvās un kognitīvās personības psiholoģijas atziņas.
Virziens izveidojies, attīstoties klasiskajam biheiviorismam. Spilgtākie virziena pārstāvji ir Alberts Bandura (dzimis 1925. gadā Kanādā) un Džulians Rotters.
Sociālkognitīvisti uzskata, ka cilvēka izturēšanos nosaka sarežģītas iekšējo parādību (ticības, gaidu, pašapziņas) un vides faktoru attiecības. Izturēšanos ietekmē vide, tomēr arī cilvēki paši aktīvi iesaistās sociālās vides un citu ārēju apstākļu veidošanā.
A. Bandura uzskata, ka cilvēks var iemācīties kontrolēt notikumus, kas ietekmē viņa dzīvi. Cilvēks nav ne autonoma sistēma, ne arī vienkāršs mehānisks aparāts, kurš atdzīvina apkārtnes ietekmi –viņam piemīt augstākas spējas, kuras ļauj paredzēt notikumus un radīt instrumentus savas ikdienas dzīves kontrolei. …
Kognitīvā pieeja un interaktīvo mācību metodes izmantošana matemātikas apguves procesā. Mūsdienu didaktiskās pieejas un to pedagoģiski psiholoģiski risinājumi. Matemātikas mācīšanas sekmīgi var notikt, izmantojot metodes vai mācīšanas veidus, kas literatūrā tiek saukti par atklājumu mācīšanos un radošo (ģeneratīvo) mācīšanos - kuri savā pamatmodeļi ietver kognitīvi aktīva audzēkņa jēdzienu.




















