-
Bizness un starpkultūru komunikācijas problēmas
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Iepazīšanās posms | 4 |
1.1. | Iepazīšanās | 4 |
1.2. | Sasveicināšanās un uzruna | 4 |
1.3. | Vizītkaršu pasniegšana un pieņemšana | 5 |
2. | Attiecību veidošanās un uzturēšana | 6 |
2.1. | Dāvanu pasniegšana un pieņemšana | 6 |
2.2. | Tieša un netieša komunikācija | 6 |
2.3. | Vārdu nozīme un klusēšana | 6 |
3. | Punktualitāte un laika nozīme | 8 |
4. | Ķermeņa valodas nozīme | 9 |
5. | Konfliktsituācijas | 10 |
6. | Saskarsmes barjeras, stereotipi, aizspriedumi | 11 |
Tēzes | 12 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 13 |
Tēzes
1. Iebraucējiem (viesiem) vajadzētu pielāgoties tās valsts kultūrai, kurā tie nonākuši, tāpat kā pārdevējiem vajadzētu pielāgoties savam pircējam, jeb biznesa partnerim.
2. Komunikācijas kļūdas un pārpratumus visbiežāk izraisa vai nu nezināšana par otru kultūru vai arī nevēlēšanās to pieņemt.
3. Ir universāli, pāri kultūrām stāvoši saskarsmes likumi un etiķetes normas, tomēr ir dažādi aspekti, kas dažādās kultūrās atšķiras un var būt pat diametrāli pretēji.
4. Galvenās atšķirības novērojamas starp Rietumu un Austrumu kultūrām.
5. Uz darījumu jeb rezultātu fokusētas kultūras dažādos aspektos krasi atšķiras no uz attiecībām fokusētām kultūrām.
6. Pret vizītkartēm izturēties ar cieņu, ievērot rituāls, īpaši saskarsmē ar Austrumu kultūrām.
7. Uz attiecībām fokusētās kultūrās dāvanas pasniegt pieņemts bieži un pat pirmajā tikšanās reizē, savukārt uz rezultātu fokusētajās kultūrās darījuma beigās vai pēc tā.
8. Partnera pārliecināšanai izmantotie paņēmieni dažādās kultūrās ir balstīti uz vērtībām un atšķiras (3 veidi).
…
Vērtējums 9 Biznesa psiholoģijas studijas Kurss - Starpkultūru komunikācija un psiholoģija Tēma - Bizness un starpkultūru komunikācijas problēmas
