-
Bērnu mācīšanās traucējumi
Реферат11 Медицина, гигиена, анатомия, Педагогика, Психология
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | JĒDZIENS ‘’MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMI’’ | 4 |
2. | MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMU CĒLOŅI | 5 |
3. | MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMU VEIDI UN TO KOREKCIJAS IESPĒJAS | 7 |
SECINĀJUMI | 10 | |
LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 11 |
SECINĀJUMI
Mācīšanās traucējumus izraisa bioloģiski faktori, kas ir saistīti ar galvas smadzeņu bojājumiem vai defektiem, neiroķīmiskā līdzsvara traucējumiem un/vai iedzimtību, taču to smagumu un sekas lielā mērā ietekmē cilvēka apkārtējā vide. Visi mācīšanās traucējumi var izpausties ļoti dažādās pakāpēs, un nereti tos cilvēks savas dzīves laikā pat nepamana. Bet, protams, pastāv arī gadījumi, kad mācīšanās traucējumi izpaužas smagākā formā un ietekmē sekmes it visos priekšmetos. Visi mācīšanās traucējumi ir paliekoši, un tos nav iespējams izārstēt, taču to korekcija ir iespējama, kas nozīmē, ka ar atbilstošu atbalsta programmu bērns var iemācīties dzīvei nepieciešamās prasmes un dzīvot pilnvērtīgu dzīvi, izmantojot prasmes, kuras viņam ir labāk attīstītas, jo gandrīz visos gadījumos, cilvēkiem ar mācīšanās traucējumiem kāda cita spēja būs labāk attīstīta nekā, piemēram, viņa vienaudžiem. Taču jāmin, ka vecāku un skolotāju atbalsts šajos gadījumos ir vitāli svarīgs – ja bērnam ar mācīšanās traucējumiem jau agrā vecumā netiek sniegta palīdzība, tas var novest pie nevēlēšanās mācīties, izolēšanās no sabiedrības utt.
…
Mūsdienās daudz bērnu saskarās ar mācīšanās grūtībām, un nereti to iemesls ir nevīžība, slinkums vai neieinteresētība, taču arvien biežāk par iemeslu mācīšanās grūtībām kļūst mācīšanās traucējumi, kas it nekādi nav saistīti ar cilvēka personīgajām īpašībām, piemēram, slinkumu. Pēc Amerikas Nacionālā veselības institūta datiem mūsdienās vienam no septiņiem amerikāņiem piemīt kāda veida mācīšanās traucējumi, kurus izraisa neiroloģiski traucējumi un no kuriem nav iespējams ‘’atbrīvoties’’. Referāta uzdevumi: 1. Atklāt jēdziena ‘’mācīšanās traucējumi’’ būtību; 2. Apskatīt un apkopot mācīšanās traucējumu cēloņus; 3. Apskatīt mācīšanās traucējumu veidus un to korekcijas iespējas.