Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:154123
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 11 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Iekšdedzes dzinēju iedalījums    3
  Virzuļdzinēji    3
1.  Benzīna dzinēji    3
2.  Dīzeļdzinēji    4
3.  Gāzes dzinēji    4
  Rotora-virzuļa-vārstuļu dzinēji    5
  Kombinētie dzinēji    6
  ID nepieciešamās papildus iekārtas    6
  ID izveidošanas un attīstības vēsture    6
  Četrtaktu dzinējs    8
  Divtaktu dzinējs    9
  Iekšdedzes dzinēju izmaksas un perspektīvas    9
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Фрагмент работы

Divtaktu dzinējs
Šī veida dzinējā darba process katrā no cilindriem notiek viena kloķvārpstas apgrieziena laikā – divi virzuļa gājieni. Saspiešanas takts un darba gājiens notiek tāpat kā četrtaktu dzinējā, bet cilindra piepildīšanas un iztukšošanas procesi notiek ar sūkņa palīdzību, un nevis saskaņā ar atsevišķām taktīm, bet īsā laika sprīdī, kurā virzulis atrodas apakšējā t.s. nāves punkta tuvumā. Sakarā ar to, ka divtaktu dzinējā pie vienāda cilindru skaita un kloķvārpstas apgriezienu skaita virzuļa darba gājieni notiek divreiz biežāk, litra jauda divtaktu dzinējos ir lielāka nekā četrtaktu dzinējos, teorētiski – divas reizes, praktiski – 1,5 - 1,7 reizes, tā kā daļu virzuļa pilnā gājiena aizņem gāzu apmaiņas procesi, un pati gāzu apmaiņa ir nepilnīgāka nekā četrtaktu dzinējam. Atšķirībā no četrtaktu dzinējiem, kuros atstrādāto gāzu izspiešana un svaiga gaisa iesūkšana tiek realizēta ar pašu virzuli, divtaktu dzinējos gāzu apmaiņa notiek uz darba maisījuma (dīzeļdzinējos – gaisa) padeves cilindrā zem spiediena rēķina, spiediens tiek realizēts ar izpūšanas sūkni, tādēļ gāzu apmaiņa tiek saukta par izpūšanu. Izpūšanas procesā svaigais gaiss (maisījums) no cilindra izspiež sadegšanas produktus izplūdes vārstos (1, 4, 5).

Iekšdedzes dzinēju izmaksas un perspektīvas
Četrtaktu ID cenas Latvijā svārstās apmēram 200 - 300 latu robežās (9). ID izmaksas ir atkarīgas no tam paredzētā pielietojuma, arī no izmēra un degvielas veida; visnozīmīgākās ID izmaksas sastāda degviela. Visdārgākā (arī kaitīgajiem izmešiem visbagātākā) ID izmantojamā degviela ir benzīns, dīzeļdegviela un aviācijas petroleja, tādēļ aktuāls ir jautājums par citām degvielas alternatīvām, piemēram, dabasgāzi, kurai ir lielas perspektīvas izmantošanai ID – lētums un nekaitīgums videi. Izmantojot dabasgāzi, nav nepieciešami arī ieguldījumi loģistikā un pārstrādē. Ekoloģiski tīri ir arī ūdeņraža dzinēji, kuri pamazām iekaro savas pozīcijas, taču attīstības valstīs (arī Latvijā) vēl ir ejams garš ceļš, līdz mēs atteiktos no naftas produktu kurināmā izmantošanas ID (10).
Izmantotās literatūras saraksts

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация