Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:281912
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.04.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Peļņas motīvs ir jebkuras uzņēmējdarbības pamats. Ar peļņu ekonomisti parasti saprot ienākumu, ko uzņēmējs saņem par uzņēmējspējām un risku. Peļņa tiek noteikta divējādi:
1.Grāmatvedības peļņa, ko aprēķina, atskaitot no uzņēmuma kopējiem ieņēmumiem grāmatvedības jeb ārējās izmaksas.
2.Ekonomiskā jeb alternatīvā peļņa tiek aprēķināta, atskaitot no kopējiem ieņēmumiem ekonomiskās izmaksas: ārējās, iekšējās, ieskaitot normālo peļņu.
Normālā peļņa ir samaksa par uzņēmēja īpašo talantu, viņa uzņēmējspējām, par viņa kā vadītāja funkciju izpildi. Normālā peļņa ir iekšējo izmaksu elements.
Kopējais ieņēmums (TR) veido naudas summa, ko saņem uzņēmums (pārdevējs) par pārdotām precēm un pakalpojumiem. Taču visa saņemtā naudas summa no produkcijas realizācijas nav peļņa. Ir nepieciešams no kopējiem ieņēmumiem samaksāt par nopirktajiem un ražošanas procesā izlietotiem resursiem un segt citas ražošanas izmaksas. Ja no kopējiem ieņēmumiem (TR) atskaita kopējās ražošanas izmaksas (TC) , veidojas starpība. Pozitīvs skaitlis nozīmē, ka uzņēmums ir guvis peļņu, bet negatīvs – zaudējumus.
Peļņas sadalē noteicošais princips ir uzņēmuma un valsts budžeta interešu optimāla saskaņošana. Uzņēmumu interesē galvenokārt tā peļņas daļa, kas paliek viņu rīcībā, lai varētu paplašināt ražošanu un materiāli stimulēt savus darbiniekus.
Peļņas sadales procesā ir svarīgi panākt uzņēmuma strādātāju materiālo ieinteresētību viņu individuālā darba, kā arī visa uzņēmuma darba rezultātos. Šo funkciju daudzos uzņēmumos veic papildu darba samaksa. No peļņas arī tiek izsniegtas prēmijas, pabalsti, dividendes u.tml. Uzņēmumi daļu peļņas izmanto, lai atjaunotu un paplašinātu ražošanu, nodrošinātu produkcijas apjoma pieaugumu ilgstošā periodā.
Pilnīgās konkurences apstākļos preču un pakalpojumu cenas nosaka tirgus. Tāpēc uzņēmumam to ietekmēšana ir gandrīz neiespējama. Uzņēmums savu peļņu var palielināt, mainot ražošanas produkcijas apjomu vai samazinot ražošanas izmaksas. Tāpēc uzņēmējdarbībā ļoti svarīga ir optimālā ražošanas apjoma noteikšana. Sasniedzot šo apjomu, ir iespējama maksimālās kopējās peļņas iegūšana. [1.,148. - 151.]…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −3,48 €
Комплект работ Nr. 1144862
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация