Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:308868
 
Оценка:
Опубликованно: 10.09.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Motivācijas jēdziens un teorijas    6
1.2.  Motivācijas būtība    6
1.2.  Satura motivēšanas teorija    7
1.2.1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    7
1.2.2.  F.Hercberga motivēšanas teorija    8
1.2.3.  Makklelanda pieredzes – vajadzību motivēšanas teorija    9
1.3.  Norises motivēšanas teorijas    10
1.3.1.  Gaidu motivēšanas teorija    11
1.3.2.  Taisnīguma motivēšanas teorija    12
1.4.  Stimulējošās motivēšanas teorija    13
2.  Motivācijas pielietošana uzņēmuma darbībā    16
2.1.  Personības individuālā un līdera līdzvērtīgā ietekme motivācijas veidošanās    16
2.2.  Problemātisko darbinieku motivēšana    17
2.3.  Motivācijas rezultāts – personisko un uzņēmuma mērķu sasniegšana    18
2.4.  Atalgojuma loma motivēšanas procesā    19
3.  Motivācijas struktūra    21
3.1.  Motivācijas svarīgākie pamatprincipi    21
3.2.  Darbinieku darbības veicināšana    22
3.3.  Paņēmieni darba uzlabošanai    23
3.4.  Komandas gara veidošana    25
  Secinājumi    27
  Izmantotā literatūra    29
Фрагмент работы

Secinājumi
Pats galvenais un būtiskākais uzņēmumā ir tā darbinieki. Mūsdienās to vajadzētu apzināties katram vadītājam. Uzņēmuma peļņa un darbinieku labklājība ir atkarīga vienīgi no efektīva darba. Tāpēc vadībai jānodrošina saviem darbiniekiem iespējami labākie darba apstākļi, tādi, lai cilvēki būtu ieinteresēti strādāt ar atdevi un būtu gandarīti par paveikto darbu.
Autore secina, ka Maslova motivēšanas teorija ļauj vadītājiem izprast cilvēku vajadzību dažādību. Atbilstoši pieclīmeņu vajadzību hierarhijas struktūrai, darbinieku uzvedību nosaka pati zemākā neapmierinātā vajadzība, taču būtiski ir ņemt vērā cilvēku individuālās atšķirības, kas var ietekmēt vajadzību nozīmīgumu.
Makkleanda teorija balstās uz augstākās pakāpes vajadzībām, tādām kā vara, panākumi un piederība, kas darba vidē ir diezgan nozīmīgas.
Pēc Hercberga teorijas vajadzības iedala higiēnas faktoros un motivētājos. Motivētāji, kas pēc Maslova un Makklelanda teorijām atbilst augstākā līmeņa vajadzībām, labvēlīgi ietekmē padotā uzvedību. Savukārt, higiēnas faktoru esamība novērš neapmierinātību ar darbu. Tādēļ vadītājam būtu pašam jāiedziļinās darba būtībā, lai motivētu padotos.
Kopumā satura motivēšanas teorijas izskaidro cilvēku pamatvajadzības, un izdala tās, kuras motivē cilvēku noteiktai rīcībai. Balstoties uz šīm teorijām, vadītāji var veidot darbu tā, lai stimulētu darbiniekus uz vēl efektīvāku rīcību.
No Gaidu motivēšanas teorijas izriet, ka darbinieku sasniegtie rezultāti ir atkarīgi no pieliktajām pūlēm, prasmēm un spējām. Savukārt pielikto pūļu līmenis ir atkarīgs no atalgojuma.
Pievēršoties taisnīguma motivēšanas teorijai, tā darbinieka acīs nosaka atalgojuma taisnīguma vērtējumu par kādu darba rezultātu, kas ietekmē garīgo apmierinājumu.
Kopumā norises motivēšanas teorijas izskaidro, kāpēc atšķiras cilvēku motivēšanas faktori – citi cilvēki motivēti vairāk, citi mazāk. Šīs teorijas pievēršas subjektīvam rīcības raksturojumam.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация