Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:415039
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 31.07.2015.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 60 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    8
1.  Patērētāju tiesības un to pirmsākumi    11
1.1.  Patērētāju tiesību pirmsākumi    11
1.2.  Patērētāja statuss    14
1.3.  Patērētāju izvēles brīva griba    17
1.4.  Patērētāju tiesību aizsardzības politikas uzdevumi un mērķi    18
1.5.  Preču un pakalpojumu kvalitātes drošums    21
1.6.  Standartizācija un standarti    25
2.  Patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu analīze    31
2.1.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvā bāze Eiropas Savienībā    31
2.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvā bāze Latvijas Republikā    34
3.  Patērētāju tiesību uzraudzības un kontroles iestādes Latvijas Republikā    38
3.1.  Patērētāju tiesību uzraudzības iestādes    38
3.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un tā darbība Latvijā    47
4.  Patērētāju tiesību aktuālākās problēmas Latvijas Republikā    54
4.1.  Būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi preču tirgū    60
4.2.  Būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi pakalpojumu tirgū    63
4.3.  Patērētāju zināšanu un uzskatu analīze par patērētāju tiesībām Latvijas Republikā    65
  Nobeigums    70
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    73
Фрагмент работы

Nobeigums
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem un apkopotajiem datiem autore ir nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
• Ikdienā ikviens iedzīvotājs ir patērētājs – izmantojot un iegādājoties dažādas preces. Tādējādi veidojas patēriņa tirgus un tā pamatā ir patērētājs, kas ir šī tirgus virzītājspēks;
• Patērētāja rīcību tirgū un pirkšanas lēmuma procesu nosaka vairāku faktoru kopums, piemēram, ārējā vide, sociālie faktori, kultūra, personiskās īpašības un psiholoģiskie faktori;
• Tirgus sistēma šobrīd galvenokārt balstās vairāk uz preču ražošanu un reklamēšanu, nevis uz patērētāju neatkarīgu izvēli. Šī iemesla dēļ patērētāji ir ieinteresēti aizsargāt savas tiesības;
• Preču un pakalpojumu tirgus kļūstot arvien plašāks, patērētāja izvēli arvien biežāk nosaka konkrētas preces un pakalpojuma kvalitāte;
• Patērētāju interešu un tiesību aizsardzības nepieciešamību nosaka tirgus nepilnības, piemēram, informācijas trūkums, preču un pakalpojumu drošuma trūkums, kā arī tiesu sistēmas dārdzība;
• Efektīvai tirgus uzraudzībai ir nozīmīga loma gan patērētāju tiesību aizsardzībā, gan valsts ekonomiskā līmeņa celšanā, jo tā ietver gan produktu un pakalpojumu atbilstības uzraudzību un pārbaudi tirgū, gan arī nodrošina atbilstošu darbību veikšanu, ja produkts vai pakalpojums neatbilst prasībām;
• Patērētāju tiesību un interešu aizsardzība nacionālā līmenī tiek nodrošināta ar divu elementu palīdzību. Pirmais elements ir atbilstoša normatīvo dokumentu bāzes izstrāde un pieņemšana, kas sevī ietver likumus, noteikumus, lēmumus un rīkojumus. Bet otrs elements ir valsts institūcijas, kas veic patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzību ikdienā.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,98 €
Комплект работ Nr. 1355558
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация