Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:678318
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Teorētiskā daļa    3
1.  Ievads    3
2.  Jauniešu psihiskās attīstības raksturojums    4
2.1.  ES attīstība jauniešiem    4
2.2.  Jauniešu kognitīvās attīstības raksturojums    5
2.3.  Jauniešu emocijas un jūtas    5
2.4.  Jauniešu fiziskā attīstība    5
2.5.  Jauniešu intelektuālā attīstība    6
2.6.  Personības īpašības jauniešu vecumā    7
3.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    8
3.1.  Savstarpējās attiecības ar pieaugušajiem    8
3.2.  Savstarpējās attiecības ar vienaudžiem    9
4.  Personības virzība un spējas    11
4.1  Intereses    11
4.2.  Uzmanība    12
4.3.  Izklaidība    13
4.4.  Atmiņa    13
4.5.  Personība    14
4.6.  Vērtības    14
4.7.  Griba    15
4.8.  Rīcības motīvi    16
4.9.  Mērķis    16
4.10.I  zvēle    17
4.11.  Temperaments    17
4.12.  Raksturs    19
4.13.  Vajadzības    20
5.  Secinājumi    21
  Praktiskā daļa    24
1.  Pētīšanas metodes    24
2.  Pētāmas grupas apraksts    25
3.  Pētījumu rezultātu apstrāde un interpretācija    26
4.  Secinājumi    37
5.  Anotācija    39
6.  Izmantotā literatūra    39
Фрагмент работы

1.Ievads
Zinātniskā darba tēmu “Jauniešu personības īpatnību ietekme uz nākamās profesijas izvēli” izvēlējos tāpēc, ka vēlējos uzzināt, kādas ir jauniešu īpatnības personībā tad, kad viņiem ir jābeidz skola un jāizvēlas nākamā mācību iestāde ar noteiktu mērķi un profesijas izvēli.
Zinātniskā darba materiālu vākšana man sagādāja diezgan lielu interesi, jo pati esmu jauniete, kam būs jāizvēlas turpmākā profesija. Vēl nesen domāju, ka izvēlēties sev piemērotu profesiju ir pavisam viegli, bet tagad esmu sapratusi, ka tā nemaz nav.
Rakstot šo darbu, es uzzināju, cik ļoti atšķirīgs ir pusaudžu vecumposms no jauniešu vecumposma. Starp tiem pastāv ļoti daudz atšķirīgu īpašību, kuras jūs uzzināsiet un ar kurām jūs iepazīsieties šajā darbā.
Veicot šo pētījumu, esmu iepazinusies arī ar jauniešu vecumposma psiholoģiju.
Psiholoģija ir mācība par cilvēka iekšējo pasauli, tās būtību, t.i., cilvēka jūtām, emocijām, saskarsmi ar citiem cilvēkiem, domāšanu, personības īpašībām utt.
Psiholoģijai kā zinātnei ir īsa vēsture un gara priekšvēsture. Mēģinājumi ielūkoties cilvēka iekšējā pasaulē, to izskaidrot un līdz ar to prognozēt cilvēka uzvedību un rīcību, tika izdarīti jau sirmā senatnē. Kad cilvēks sāka interesēties, kā viņš izskatās, kā domā, ko jūt, kāpēc redz sapņus, iemīlas, sarūgtinās utt.,sāka veidoties viņa priekštats pašam par sevi. To vēlāk nosauca par “Es” tēlu. Uz daudziem jautājumiem cilvēks nevarēja un arī šodien vēl nevar rast atbildi, taču vajadzība iepazīt sevi un citus, bija un paliek.
Lai varētu uzzināt populārākās jauniešu profesijas izvēles, esmu veikusi aptaujas, testu un anketēšanu kādā ģimnāzijā. Tās rezultātus jūs varēsiet aplūkot darba otrajā daļā.

2. Jauniešu psihiskās attīstības raksturojums.
Pusaudžu periods -“agrīnās jaunības periods”. Šajā periodā būtiskākais ir Es identitātes atrašana vai arī intensīva tās meklēšana, profesijas izvēles saskaņošana ar pašnovērtējumu un pretenziju līmeni, visu kognitīvo procesu intelektualizācija, seksuālo attiecību nozīmes pieaugums.
Šo periodu (jaunību) sauc par “vētras un dziņu” laikmetu cilvēka dzīvē, kad viņš meklē savu īsto ES.

2.1. ES attīstība jauniešiem.
Jauniešu attīstības periodā būtiskākais psihes process ir identitātes meklēšana vai atrašana. “Negatīvās identitātes” iegūšana ir tad, ja jaunietim ir ambiciozi, autoritāri vecāki, kuri ar varu grib piespiest jaunieti izvēlēties tādu profesiju, darbības veidus, identitāti, kura atbilst viņiem vai viņu uzskatiem par to, kas ir pareizs.
Pie pašvērtējuma, identitātes atrašanas pieskaitāma arī profesijas izvēle. Ir ieteikums (pārbaudīts ASV), ka jaunietim no 16 gadiem paralēli mācībām būtu jāstrādā, kaut vai apkalpojošā sfērā.
Rezultāti liecina, ka jaunieši, kuri strādā, retāk kavē mācības un retāk izdara disciplīnas pārkāpumus, viņiem ir lielāka mācīšanās motivācija, jo viņi ir iepazinuši darba tirgu un iespējas realitātē. Tas palīdz saprast naudas vērtību, veicina patstāvības nostiprināšanu.
Latvijā jauniešu izvēli nosaka materiālās iespējas, vecāku ietekme, profesijas prestižs. Joprojām populāra ir psihologa profesija. Katrā nākamajā desmitgadē var mainīties dažādu profesiju un nodarbību prestižs. Psihologi atzīst, ka jauniešu attīstības periodā arvien lielākas individualizācijas ietekmē izpaužas, formējas arī noteikti tipi, formējas rakstura iezīmes, bet vispārinot var izdalīt 2 tipus:
1. Tie, kuri attīstās bez īpašām, ārēji novērojamām krīzēm, t. i., vienmērīgāk;
2. Tie, kuru attīstībā ir ”vētras un dziņas”, konflikti ar apkārtējiem, krīzes;
1. tips ir vairāk konformistisks. Jaunieši vairāk balstās uz to, ko par viņiem teiks citi, uz autoritātēm, tiecas būt līdzīgi citiem, ir mazāk neatkarīgi un patstāvīgi. Stresainās situācijās reti spēj pieņemt patstāvīgu lēmumu. Ar vecākiem šiem jauniešiem ir labas attiecības.
2.tips jaunībā ilgi meklē savu ceļu. Viņi nespēj atbildēt par savu rīcību, ir neprognozējami, mēdz lietot alkoholu. Viņi nemēdz kādam ilgi pieķerties, neko neuzskata par obligātu. Viņi noliedz vecāku dzīvesveidu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация