Tūrisms ir viena no pasaules lielākajām un straujāk augošajām tautsaimniecības nozarēm, kas vairāk kā pēdējo piecdesmit gadu laikā ir galvenais instruments globālajai izaugsmei, attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai. (Rifai, 2011)
Pilsētas un lielpilsētas nodrošina sabiedrības, kultūras, atpūtas un ekonomikas daudzveidību, kurā iesaistās iedzīvotāji un, kur tūrisms, atpūta un izklaide veido galveno pakalpojumu. ( Page, Hall, 2003, 1)
Mūsdienās ceļotājiem tūrisms un iepirkšanās ir nesaraujamas aktivitātes. Patiesībā iepirkšanās tiek uzskatīta par vienu no nozīmīgākajiem tūrisma aspektiem, kalpojot par motivācijas faktoru ceļošanai. ( Lee etc., 2009, 724)
Viena no atslēgas elementiem veiksmīgam galamērķa mārketingam ir tūristu apmierinātība, kura ietekmē galamērķa izvēli un lēmumu atgriezties. Kvalitāti tūrismā rada pakalpojumu sniegšanas procesi (draudzīgums, laipnība, prasmes, uzticamība, darbinieku kompetence). (Žabkar etc., 2010, 538)
Zemnieku un amatnieku tirdziņš ir preču pārdošanas vieta, kurā satiekas zemnieki un amatnieki ar patērētājiem. Zemnieki šajos tirdziņos piedāvā savu ražoto un izaudzēto produkciju, savukārt amatnieki piedāvā savus mākslas radītos izstrādājumus. Zemnieku un amatnieku tirdziņi tiek rīkoti vairākas reizes gadā, tie tiek pakārtoti notikumiem, pasākumiem, svētkiem, kuri nosaka attiecīgā tirdziņi preces un bieži vien veido arī pārdodamo preču robežas. Zemnieku un amatnieku tirdziņu neatņemama sastāvdaļa ir: liela apmeklētāju skaita apkalpošana, kultūras programma, izklaides iespējas. Zemnieku un amatnieku tirdziņš ir ne tikai vieta, kur iegādāties preces, bet arī vieta, kur var baudīt atmosfēru un piedalīties dažādās aktivitātēs. …