Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:744982
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.01.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 46 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas valsts pārvaldes iestādē    10
1.1.  Komunikācijas jēdziens, komunikācijas procesa vadība    10
1.2.  Iekšējā komunikācija valsts pārvaldes iestādē    15
1.3.  Iekšējo komunikāciju veidojošie faktori    16
1.3.1.  Starppersonu komunikācija    16
1.3.2.  Organizācijas kultūra    19
1.3.3.  Vadītāja ietekme uz iekšējo komunikāciju    21
1.3.4.  Saskarsmes process    21
1.4.  Veiksmīga iekšējās komunikācijas sistēma kā uzņēmuma darbības efektivitātes faktors    23
2.  Iekšējā komunikācija un ar to saistītie faktori LR CSP    26
2.1.  LR CSP raksturojums un darbība    26
2.2.  Iekšējās komunikācijas raksturojums LR CSP    31
2.3.  Aptaujas rezultātu apkopojums un analīze    34
2.4.  Iekšējā sadarbība un atbalsts attīstībai    44
2.5.  LR CSP kā darba devēja tēls    49
2.6.  LR CSP iekšējās komunikācijas kā motivācijas politikas instrumenta novērtējums    52
2.7.  Esošā situācija un attīstības iespējas iekšējās komunikācijas jomā LR CSP    57
  Secinājumi    62
  Priekšlikumi    64
  Tekstā lietotie saīsinājumi    65
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    66
  Pielikumi    68
1.pielikums  aptaujas anketa    68
2.pielikums  aptaujas rezultātu apkopojums   
Фрагмент работы

Ievads

Eiropā iezīmējas pāreja uz sabiedrību un ekonomiku, kas balstās uz zināšanām. Vairāk kā jebkad agrāk pieeja jaunākajai informācijai un zināšanām kopā ar iemaņām prasmīgi rīkoties ar šiem resursiem kļūst par svarīgākajiem faktoriem, lai nostiprinātu konkurētspēju Eiropas un starptautiskajos tirgos.
Mūsdienu apstākļos, lai uzņēmumu biznesa attīstība noritētu sekmīgi, ir nepieciešami augsti kvalificēti darbinieki, kuri ir spējīgi strādāt mainīgos konkurences apstākļos. Aktuāls daudzos attīstošos uzņēmumos ir ne tikai darbinieku kvalifikācijas, bet arī motivācijas jautājums. Aizvien biežāk uzņēmumu vadību sāk interesēt jautājumi, kas saistīti ar darbinieku motivēšanu un iesaistīšanu dažādās izglītojošās un profesionālās attīstības programmās, lai tādējādi palielinātu darbinieku darba efektivitāti. Ir jāmaina veids un attieksme, kā izglītot cilvēkus un organizēt procesus uzņēmumā. Vadītāja un darbinieku spēja pareizi noteikt mērķi un efektīvi izmantot resursus ir uzņēmuma veiksmes galvenie faktori. Darbinieki ir ļoti nozīmīgs neizmantotu rezervju avots, un to vajag efektīvi izmantot, lai sasniegtu uzņēmuma darbības mērķus. Īpaša uzmanība jāpievērš darbinieku motivācijai, jo kā liecina prakse, motivēts darbinieks cenšas strādāt pēc iespējas labāk, pilnībā izmantojot gan savu kvalifikāciju, gan spējas.
Māka prasmīgi runāt un veiksmīgi kontaktēties ir svarīgs ikvienas personības aspekts, ko nodrošina valodas, runas un saskarsmes prasmes, kā arī spēja un māka šīs prasmes pielietot visdažādākajās dzīves situācijās, izjūtot saskarsmes partnera pozīciju. Savukārt nepieciešamo komunikatīvo kompetenci veido gan katra cilvēka individuālās prasmes, kas iegūtas izglītošanās (mācību procesa) gaitā, gan atbilstīga sociālā uzvedība, gan spēja strādāt komandā, kā arī iniciatīva un gatavība uzņemties atbildību.
Kāpēc nepieciešama komunikācija uzņēmumā, ko tā dod?
Autores skatījumā, pirmkārt, bez prasmes komunicēt nav iespējami profesionāli panākumi, liela daļa kļūdas darba vietā rodas tieši nepietiekošas vai arī neveiksmīgas komunikācijas dēļ, protams, ir arī citas sekas: konflikti, spriedze, stress un neciešama darba atmosfēra.
Veiksmīgas un pārdomātas komunikācijas sistēmas klātesamība organizācijā ir tad, ja pastāv sociālais dialogs visa līmeņa darbinieku vidū. Savukārt sociālais dialogs sniedz šādas priekšrocības:
pastāv iespējas rast risinājumus, panākot vienošanos - konsensu (no latīņu valodas “consensus omnium” – kopējs viedoklis);
dialogā iesaistīto praktiskā pieredze tiek izmantota risinājumos – nevis no prakses attālināto ierēdņu noteikumi;
pašu formulētie noteikumi tiek labāk akceptēti nekā likumdošanas normas.
Svarīgi, lai katrs darbinieks lepotos ar savu uzņēmumu, atbalstītu tā misiju, darbiniekiem jāzina sava uzņēmuma vēsture, jāizprot tā filozofija, jābūt informētiem par stratēģiskajiem plāniem un darba rezultātiem. Lai sasniegtu šādus rezultātus ir jāveic liels un plānveidīgs darbs tieši konkrētās organizācijas iekšienē, vadībai komunicējot ar padotajiem.
Ikkatrs darbinieks grib apzināties, ka darbā ieguldot savas spējas un pūles, veic nozīmīgu darbu, izjūt piederību organizācijai un tāpat arī grib saņemt pienācīgu sava darba novērtējumu. Darbinieki, kas to izjūt, ir gatavi strādāt labāk un ar lielāku atdevi, līdz ar to tie ir lojālāki pret organizāciju.
Organizācija (grieķu cilmes vārds „organon”, kura nozīme „instruments, ierocis”, bet franču valodā „organisation” nozīmē „ierīkošana, sakārtošana sistēmā”) – savstarpēji saistītu elementu funkcionāla sistēma noteiktu mērķu sasniegšanai.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация