Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
12,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:657614
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.11.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 14 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Konflikts kā organizācijas darbinieku savstarpējo attiecību sastāvdaļa    6
1.1.  Konflikta situācijas izraisošie faktori organizācijā    7
1.2.  Darbinieku viedokļu atšķirības – konfliktu raksturojošais faktors    10
1.3.  Vadības metodes konflikta situācijas analīzei un novēršanai    12
2.  Pētījums par organizācijas darbinieku viedokļu atšķirību konflikta situācijās    15
2.1.  Testa „Darbinieku viedoklis par sociālpsiholoģisko klimatu organizācijā” rezultātu apkopojums un analīze    15
2.2.  Rekomendācijas konflikta situāciju atrisināšanai organizācijā    18
  Secinājumi un priekšlikumi    22
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    24
  Pielikumi    25
Фрагмент работы

Mūsdienu sabiedrībā ikvienas organizācijas darbības pamatā ir zinošs darbinieku sastāvs, kurš izprot organizācijas mērķus un uzdevumus. Taču ikdienā organizācijas darbiniekiem jābūt pārliecinātiem par to, kas nosaka viņu apmierinātību ar darbu, kādos apstākļos darbinieki cenšas strādāt vairāk un labāk. Tikai tad, kad darbinieki izjūt gandarījumu par paveikto un redz tajā jēgu, organizācijā var veidoties veselīgs sociālpsiholoģiskais klimats. Kāpēc vieni vadītāji spēj panākt, ka darbinieki veiksmīgi tiek galā ar darba uzdevumiem, bet citiem tas neizdodas? Kuros gadījumos vadītājs var pieņemt lēmumus vienpersoniski un kuros tas ir jādara kopā ar saviem darbiniekiem? Kas darbā rada stresu un kā no tā izvairīties? Vai konflikti darba vietās ir neizbēgami? Kāpēc darbinieki nereti pretojas jebkurām pārmaiņām organizācijā? Šādus jautājumus uzņēmēji un strādājošie bieži risina savās darba vietās. Atbildes uz iepriekš minētiem un citiem jautājumiem var sniegt organizācijas vadītāja un darbinieku zināšanās par organizācijas psiholoģiju.
Darbinieki, kā kolektīva būtne, veido sociālas saites ar indivīdiem, kas strādā līdzās. Aktivitāte kā izaugsmes, virzības noteicošais faktors paredz darbinieka iekļaušanos dažādās organizācijas funkcionālajās sistēmās. Šis iekļaušanās process nereti saistīts ar dažādām problēmām - iekšējiem un starppersonu konfliktiem, emocionālo slodzi darba attiecībās.
Ir maz cilvēku, kuri atzīst par labu konflikta procesus, bet gandrīz visi tajos piedalās. Ja konkurences procesā sāncenši vienkārši mēģina aizsteigties priekšā viens otram, tad konfliktā - mēģina uzspiest pretiniekam savu gribu, izmainīt tā uzvedību. Konflikts ir mēģinājums sasniegt atalgojumu pakļaušanas ceļā, savas gribas uzspiešana, pretinieka izraidīšana vai pat iznīcināšana.
Konfliktos ar mazāku piespiedu formu galvenais mērķis naidīgām pusēm ir atstādināt pretiniekus no efektīvas konkurences, ierobežojot tos resursos, manevra brīvībā, samazināt to statusu un prestižu. Piemēram, konflikts starp darba devēju un darbinieku bieži noved pie tā, ka uzvaras gadījumā darbinieks var tikt atlaists no darba vai samazināts amatā. Darba attiecībās veidojušies konflikti var būt jo īpaši nopietni.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация