Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:520863
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.07.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 18 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    1
  Problēmsituācijas aktualitāte    3
1.  Neredzīgo un vājredzīgo cilvēku izglītības iegūšanas iespējas Latvijā    5
1.1.  Vājredzīgu un neredzīgu bērnu pirmsskolas izglītības iespējas    5
1.2.  Vājredzīgu un neredzīgu bērnu vidējās izglītības iegūšanas iespējas    7
1.3.  Vājredzīgu un neredzīgu bērnu profesionālās izglītības iegūšanas iespējas    8
1.4.  Augstākās izglītības iegūšanas iespējas    10
2.  Sociālā rehabilitētāja loma, profesionālās darbības specifika izglītības iegūšanas procesā    12
2.1.  Normatīvo aktu un dokumentu analīze    12
2.2.  Profesijas standarts un sociālā rehabilitētāja profesionālā darbība    15
3.  Pieejamie resursi neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesam Latvijā    20
3.1.  Informācijas tehnoloģijas    20
3.2.  Latvijas Neredzīgo biedrība un rehabilitācijas centrs    22
3.3.  Vides pieejamība    26
3.4.  Eiropas Savienības fondi    27
3.5.  Suņi - pavadoņi    27
3.6.  Sabiedrības loma, atbalstot redzes invalīdu izglītības iegūšanas ceļā    29
4.  Pētījuma datu analīze    34
4.1.  Anketu analīze    35
4.2.  Intervijas analīze    40
5.  Ieteikumi sociālā rehabilitētāja profesionālajai darbībai neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā    45
  Nobeigums    47
  Izmantotā literatūra    48
  Pielikumi    50
Фрагмент работы

Ievads
Savā profesionālajā darbībā esam saistītas ar cilvēkiem ar redzes traucējumiem -neredzīgajiem un vājredzīgajiem. Ir svarīgi saprast, ka cilvēki ar redzes traucējumiem spēj paveikt vairāk nekā mēs iedomājamies. Cilvēks var izdarīt ļoti daudz, ja saņem atbalstu. Vēlamies kvalifikācijas darba ietvaros, noteikt sociālā rehabilitētāja lomu neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā, jo uzskatām, ka izglītība ir viena no cilvēka dzīves pamata vērtībām, kas sniedz arvien plašākas iespējas ikvienam.
Rodas jautājums, vai izglītības iestādes ir gatavas darbam ar neredzīgiem un vājredzīgiem cilvēkiem? Vai cilvēks ar redzes traucējumiem tiek pietiekami atbalstīts? Daudzi cilvēki ar redzes traucējumiem jūtas atstumti un nevar novērtēt savas spējas, kas attiecas arī uz izglītošanos un mācību procesu.
Būtiski ir izprast sociālā rehabilitētāja darbību pēc Latvijas likumdošanā noteiktajiem profesijas standartiem, lai neuzņemtos pienākumus, kuri jāveic citiem speciālistiem, tomēr ir svarīgi apzināties sociālā rehabilitētāja nozīmīgumu darbā ar cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Izstrādājot kvalifikācijas darbu, noteiksim sociālā rehabilitētāja lomu neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā, izmantojot visu šobrīd mums pieejamo informāciju un resursus, lai sniegtu pēc iespējas plašāku skatījumu uz šo profesionālās darbības aspektu.
Kvalifikācijas darbā plānojam izpētīt neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesu un apzināt savu lomu tajā kā profesionālēm – sociālajām rehabilitētājām. Vēlamies uzzināt izglītības ieguves iespējas cilvēkiem ar redzes traucējumiem un izprast, kā mēs, profesionāļi, varam sniegt atbalstu un palīdzību, kas ir tiešām nepieciešama. Uzskatām, ka jānoskaidro cilvēku ar redzes traucējumiem attieksme pret izglītības iegūšanu un jāapzina grūtības un traucēkļi ar ko saskaras neredzīgi un vājredzīgi cilvēki, kas vēlas iegūt vai papildināt savu izglītību, lai spētu sniegt viņiem efektīvu un profesionālu atbalstu.
Kvalifikācijas darbā veiksim pētījumu.
Pētījuma mērķis: Sociālā rehabilitētāja lomas neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā apzināšana.
Pētījuma uzdevumi:
• Iepazīties ar neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesu Latvijā;
• Izpētīt pieejamos resursus neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesam Latvijā;
• Izprast sociālā rehabilitētāja profesionālo darbību;
• Izpētīt situāciju Latvijas Neredzīgo biedrības „Rehabilitācijas centrs” Jelgavas teritoriālajā dienas rehabilitācijas centrā;
• Izstrādāt ieteikumus, lai pilnveidotu sociālā rehabilitētāja profesionālo darbību neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā.
Pētījuma metodes:
• Zinātniskās literatūras analīze.
• Aptauja.
• Intervija.
• Datu statistiskā analīze.

Pētījuma bāze: Latvijas Neredzīgo biedrības Jelgavas teritoriālā organizācija, Saldus un Dobeles vietējās organizācijas un Latvijas Neredzīgo biedrības „Rehabilitācijas centrs” Jelgavas teritoriālais dienas rehabilitācijas centrs.

Pētījuma laiks: 2010.gada februāris – 2010. gada maijs.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −31,47 €
Комплект работ Nr. 1307364
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация