Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:429013
 
Оценка:
Опубликованно: 14.03.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 50 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    5
1.  Vizualizēšana kā mācību procesa sastāvdaļa    8
1.1.  Fizikas izglītības mērķi un uzdevumi pamatskolā    8
1.2.  Uztveres un sensoro sistēmu īss raksturojums    10
2.  Vizualizēšanas kā mācību metodes raksturojums    13
2.1.  Pamatprasības uzskates izmantošanā    16
2.2.  Metodiskie paņēmieni vizualizēšanas prasmju attīstībai    17
2.1.1.  Domu karte    17
2.1.2.  Grafiskie informācijas organizēšanas paņēmieni    20
2.1.3.  Prezentācijas    23
2.1.4.  Plakāti    26
2.1.5.  Zīmējumu pielietojums mācību procesā    27
3.  Rekomendācijas un piemēri vizualizēsanas prasmju attīstībai    29
3.1.  Domu kartes izmantošanas piemēri    29
3.2.  Jēdzienu kartes piemēri    33
3.3.  Jautājumu – atbilžu tabulas piemēri    35
3.4.  Vizualizēšanas prasmes attīstīšana uzdevumos    39
3.5.  Uzdevumi pārbaudes darbam un to vērtēšanas kritēriji    43
4.  Pētījuma gaita un rezultāti    48
4.1.  Pētījuma norise un raksturojums    48
4.2.  Pētījuma gaitas apraksts    48
4.3.  Datu ieguve, apstrāde un analīze    50
4.3.1.  Skolēnu dominējošo uztveres tipu pētījums    50
4.3.2.  Mācību literatūras pētījums    51
4.3.3.  Pedagoģiska eksperimenta rezultāti    54
  Secinājumi    59
  Literatūras saraksts    60
Фрагмент работы

Secinājumi:
1. Gan filozofi, gan psihologi, gan pedagogi uzskata vizualizēšanu par svarīgu sastāvdaļu skolēna attīstībā, darbībā. Tas ir viens no aspektiem, ar ko saskaras cilvēks visos savas dzīves posmos.
2. Literatūras avotos nav daudz informācijas par vizualizēšanu un par vizualizēšanas iemaņu attīstību.
3. Vairākums uzdevumu, kas iekļauti fizikas darba burtnīcās un mācību grāmatās ļauj attīstīt vizualizēšanas prasmi pirmajā – reproduktīvajā līmenī – 82%. Otrā līmeņa vizualizēšanas iemaņu attīstīšanas uzdevumu ir ļoti, maz – tikai 18%. Lai attīstītu vizualizēšanas prasmes trešajā – radošajā līmenī, ir nepieciešams patstāvīgi sastādīt uzdevumus vai meklēt tos papildus literatūrā.
4. Prasmi vizualizēt uzdevumu, tātad pilnībā to izprast, var izkopt kā jebkuru citu iemaņu. Dažiem bērniem tas notiek samērā ātri, dažiem – lēnāk, bet ar laiku katram bērnam izstrādājas vizualizēšanas iemaņas.
5. Lai skolēni varētu izkopt vizualizēšanas iemaņas uzdevuma izpildē, no skolēniem tiek prasīts patstāvīgs un nepārtraukts darbs, sākot no pašiem vienkāršākajiem uzdevumiem (reproduktīvais līmenis) līdz sarežģītākajiem uzdevumiem (radošās darbības līmenis).
6. Jā mērķtiecīgi attīstīt vizualizācijas prasmes, tad var panākt to, ka skolēni labāk un ātrāk apgūst jauno vielu. Tā kā attīstīta un izveidota vizualizācijas prasme ļauj brīvi pāriet no viena informācijas sniegšanas veida uz otru, tas saīsina ceļu pie izvirzītā uzdevuma izpratnes un risināšanas.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация