Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
7,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:824591
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.08.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Psiholoģiskā konsultēšana.
Konsultēšana – process, kur 1 indivīds palīdz otram vairāk uzzināt pašam par sevi, labāk saprast sevi un noteikt pašam priekš sevis savus mērķus.
Tuvu konsultēšanai stāv:
Intervija – informācijas ievākšana problēmas risināšanā kādā tēmā, nevis orientēšanās personībā.
Psihoterapija – krietni intensīvāks par konsultēšanu, kas koncentrējas uz cilvēka personību, skarot gan iekšējās, gan ārējās uzvedības grūtības.
Literatūra: G. Corey „Psychotherapy and counseling”;
A. Irey „Interviewing and counseling”.
Kačunas pieturās pie „lēmumu pieņemšanas modeļa”.
„Human relation” modeļa autors ir Karls Rodžers. Viņš uzsver, ka svarīgākais ir pats cilvēks – izprast pašam sevi.
„Helper model” Carkhuff.
„System training model”.
Visi šie modeļi un virzieni parādījās60 – tajos gados.
Kačunas. Konsultēšana – procedūru kopums, kas orientēts uz problēmu risināšanu un lēmumu pieņemšanu, attiecību uzlabošanu dažādās jomās (ģimene, karjera, intīmās attiecības).
Dž. Korcijs. Konsultēšana – veids, līdzeklis, kā palīdzēt veseliem cilvēkiem iegūt no dzīves sevis izpētei un izaugsmei. Konsultantam jāņem vērā klienta sociālkultūrālā vide, klienta labklājības līmenis, audzināšana, vecums, dzimums. Konsultēšana strādā ētikas kodeksa ietvaros, kā arī, konsultēšanu veic psihologs.
Konsultācija - informācijas sniegšana par noteiktām zināšanām, apmaiņa ar profesionālu informāciju. Konsultāciju pielieto jebkurš speciālists. Konsultēšanas process paredz sadarbību arī no klienta puses. Konsultants panāk to, ka klients pats nonāk pie rezultāta, izpratni pašam par sevi, savu uzvedības veidu atrašanu.
Karls Rodžers izvirzīja 3 pamatprincipus:
Beznosacījuma pieņemšana;
Neitralitāte, bezvērtējoša attieksme (konsultants neizpauž savus uzskatus, vērtības);
Empātiska vai patiesi ieinteresēta attieksme pret klientu.
Konsultants rūpējas par to, lai pats neko nestāstītu, viņam ir jāpanāk, lai klients pats nonāk pie secinājuma ar:
Aktīvās klausīšanās māku;
Atspoguļošanu (klienta teiktā izteikšana), kas ļauj klientam paskatīties uz sevi no malas, kas atvieglo sevis izpratnes procesu;
Konsultēšanā svarīgi (kontrakta slēgšana):
Laiks – vienmēr ierobežots (45 – 50 min);
Vieta – konkrēta, profesionāla vieta;
Samaksa – kas uztur klienta aktivitāti, jo pats cenšas izmantot visus savus ieguldītos līdzekļus.
Jādiferencē:
Sūdzības – jāuzklausa, jāveido kontakts;
Motivācija – konsultēšanas process;
Reālā problēma – jāuzklausa, jāizvērtē problēma un palīdzība.
Konsultēšanas procesa fāzes:
Kontakta veidošana – uzmanība klientam;
Iedrošināšana, uzmundrināšana;
Jautājumu uzdošana;
Parafrāžu un apkopojumu veidošana;
Jūtu atspoguļošana.
Konsultants nedrīkst apsteigt klientu, viņš iet aiz klienta – jāuzklausa, neko nesaka klientam, nekāds minējums.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −8,98 €
Комплект работ Nr. 1118513
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация