Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:305864
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.05.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Uzmanības attīstība
Otrajā dzīves gadā, kad bērns sāk staigāt, krasi palielinās priekšmetu skaits, ar kuriem bērns nonāk saskarsmē, sāk aktīvi darboties. Otrajā, sevišķi, trešajā dzīves gadā bērna uzmanību ne vien kaut kas piesaista, bet bērns jau to aktīvi spēj pievērst jauniem priekšmetiem.
Trešajā dzīves gadā bērnu uzmanību var attīstīt vienīgi tādās situācijās, kad izraudzītais uztveres objekts ir kustīgs, kad tas pārveidojas. Bērna uzmanība nav stabila, tā ir viegli novēršama un uzmanības apjoms ir šaurs.
Šajā vecumā bērna uzmanība ir īslaicīga, tās koncentrēšanās ilgums uz vienu priekšmetu nepārsniedz 2 - 3 min. Uzmanības koncentrētība ir vāja. Sadalīt uzmanību starp diviem priekšmetiem vai darbībām bērns nespēj.
Bērnam uzmanība ir noturīga tikai aktīvas darbības laikā.

Sajūtu un uztveres attīstība
Informācijas uztvere ir kognitīvās darbības pamats; tāpēc svarīgi veicināt bērna sajūtu attīstību pirmajā un otrajā dzīves gadā.
Tuvākās apkārtējās sociālās vides iespaidu uztveršana ir arī pamats bērna socializācijai. Bērns nedrīkst būt izolēts. Viņam jārada iespējas saredzēt, sadzirdēt un reaģēt.
Sakarā ar to, ka bērns vecumā no viena līdz trim gadiem sevišķi pievēršas spilgtiem, krāsainiem priekšmetiem, psiholoģijā izveidojusies teorija par krāsas noteicošo nozīmi bērna sajūtu un uztveres attīstībā. Pēc dažāda tipa eksperimentiem noskaidrojās, ka mazbērni vispirms izdala un orientējas pēc krāsas, bet priekšroku formai dod atkarībā no tā, cik labi viņi pazīst priekšmetu. Ja bērnam rāda maz pazīstamas figūras, viņš orientējass uz krāsu.
1. dzīves gadā bērni pareizi atrod pazīstamu priekšmetu pēc nosaukuma.
2. dzīves gada beigās bērni parasti paši spēj pareizi nosaukt uztverto pazīstamo preikšmetu, atbildot uz jautājumu:’’Kas tas ir?’’.
3. dzīves gadā, uztverto attēlu ar vienkāršu sižetu, bērns nosauc atsevišķi katru attēloto priekšmetu.

Atmiņas īpatnības
Pirmā dzīves gada laikā bērns uzkrāj zināmu juteklisku un praktisku pieredzi, viņam veidojas elementāri priekšstati. Šī pieredze vispirms izpaužas atpazīšanā.
Otrajā dzīves gadā bērns spēj pazīt zināmu seju pat pēc pusotra līdz divu mēnešu pārtraukuma.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация